SoMessedUp

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av SoMessedUp - 2 augusti 2010 19:42

Jag var ju på mattekurs idag. This is how it was...


Jag tog bussen dit. På bussen satt två stycken som gick på min förra skola som skulle på kursen. Dock var det inga jag prata med så jag fick klara mig själv. Jag hitta ju inte till skolan så jag tänkte att jag kanske kunde hänga på dem och se vart de gick, men nejdå! De gick in i en affär -_- bajs... Så I was on my own... Jag lyckades hitta till skolan, inga problem (tur!), fick hjälp av min lilla karta från hitta.se ^^ När jag kom till skolan visste jag inte om jag skulle gå in eller inte så jag bestämde mig för att sätta mig på en bänk utanför, var nämligen ganska tididg, nästan en halvtimme tror jag. När jag suttit där i någon minut så kom det en tjej gående. Hon såg ungefär lika nervös och fundersam ut som mig. Hon saktade ner när hon närmade sig skolan och såg lite åt mitt håll. Jag frågade henne om hon skulle på mattekursen, svaret var "ja". Vi började prata och så skaffade jag mig en kompis ^^


Efter ett tag gick vi in och det kom så småningom fler och fler nervösa ungdomar in. När vi kom till klassrummet var det 3-4 "lärare" där. Det var killar som läste på högskolan. Vi blev uppdelade i grupper. Tyvärr kom jag inte med den trevliga tjejen som jag träffat tidigare :( Men jag kom med en tjej från min gamla skola, dock har vi inte så mycket gemensamt. Har varit med varandra (Plus deltaco), men som sagt har vi inte mycket gemensamt. Jag fick tyvärr en extremt tråkig lärare, har hitills förstört hela kursen nästan :/ Han står typ tyst varannan minut eller något. Hoppas han bara är blyg och blir roligare sen, dock betvivlar jag det. Alla andra lärare verkar jätte käcka och roliga...


På lunchrasten (som var från 12-1) gick jag och den trevliga tjejen ner och åt på ett kebab ställe. (man fick fixa mat själv) Det visade sig att vi hade en del gemensamt ^^ Lite kul tycker jag :) Sedan gick vi tillbaka skolan, kom någon minut för sent men det gör ju inget. Får ju inga betyg så det är bara jag själv som förlorar på om jag missar något. Ytterliggare två timmar matte... Sen kl 3 slutade vi. Jag väntade utanför på tjejen för hon skulle till synoptik klockan 4 och det var då min buss gick. Så vi gick lite i Uddevalla i en halvtimme ungefär. Va på bokia, någon smyckes affär och klädaffär. Sedan kvart i så fick jag gå till bussen, ville inte riskera att missa den.


Imorgon börjar jag klockan nio, så tar en buss så att jag är framme ca 8.47, får nog skynda mig lite då... Jag tror att jag kommer stanna kvar lite efter kursen m det är fint väder. Och se om jag hittar något fint att köpa, man vet aldrig =) Kan ju passa på när jag ändå är där ^^ Trots att själva lektionerna var sjuuukt boring (tror seriöst jag kunde somna, vore respektlöst dock) ,och jag funderade på att fråga om jag får byta grupp i hopp om att komma i en bättre, så tror jag nog jag stannar. Tänker också fortsätta med kursen, om inte för matten så för att komma ut och träffa folk ^^


Är iallafall lite stolt över mig själv att jag vågat göra detta ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards