SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Inte alltid så dumt att åka buss ^^

Av SoMessedUp - 12 oktober 2010 20:59

TjAA! ^^ Idag har faktiskt varit en riktigt najs dag. Det allra bästa berättar jag längst ner i inlägget ^^


Dagen började med sovmorgon =) Deltaco hade lika lång sovmorgon så vi tog bussen ihop tillsammans med en annan kompis som hade skolkat första lektionen. Under bussresan så hände det där som jag kommer skriva om nederst i inlägget ^^ När vi kom fram till skolan så gick vi alla tre av vid min skola, fast det egentligen bara är jag som bor där. Deltaco lånade mitt lånekort till biblioteket och så gick vi upp och lånade en bok åt henne. Sedan gick hon vidare till sin skola. Jag och den andra kompisen gick till entren och mötte upp två tjejer som jag har franska ihop med och så gick vi bort till en annan skola där lektionen är. Kompisen hade ganska lång rast så hon var med på en bit utav våran franska lektion :)


Efter franskan gick jag till skåpen där jag mötte upp tre tjejer som jag gick och åt med. Efter maten hade jag en timmes rast så jag bestämde mig för att bege mig upp till Deltaco och hälsa på under hennes rast. Så jag gick upp dit. För att hälsa på henne, men jag hoppades också att få träffa en viss kille (vilket jag tyvärr inte fick), men det spelade inte lika stor roll för jag var glad ändå ;) Sen gick jag tillbaka till min skola. Alla dagens lektioner var skapligt slappa. Sista lektionen var idrott, vi hade basket. Det är inte min min starka sida ^^ Men det dög väl. Efter gympan mötte Deltaco upp mig och vi stannade i stan en timme. Det var egentligen ofrivilligt, hann inte med bussen ^^ Var hungrig så spenderade lång tid inne i mataffären på att bestämma vad jag skulle äta. Det blev slutligen fralla+ risifrutti (XL ;)). Sen spenderade vi ytterliggare tid på att fatta hur "betala-själva-apparaten" fungerade ^^ Sen satte vi oss och åt upp ganska lagom till att bussen hem kom. På bussfärden pratade vi och hade trevligt ^^ Fick höra från en gammal tant att det kommit väldigt mycket skratt från oss ^^ Sedan hem och plugga lite. Great day! var nästan aldrig ensam och det är skönt =) Endast när jag gick till Deltacos skola typ men de gills knappt ^^ Önskar att varje dag var såhär =)


Jo, den där roliga grejen som hände under bussresan ska jag skriva om nu =D Jag är lite intresserad av en kille (tror jag ^^), vi smsar en del. När vi satt på bussen så VOILA! Gissa vem som kommer på!? Jag satt lite dåligt så jag kunde inte riktigt kolla diskret och se om det var han, såg bara något som påminde om honom i ögonvrån. Men Deltacos blickar bekräftade att det var han :) Han gick först förbi oss bakåt i bussen, sen vände han fram, sen bak igen (irra lite ^^). Till slut bestämde han sig för att sätta sig snett bakom mig (O-M-G). Några sekunder senare fick jag ett sms från honom där det stod "Vad gör du? :)", då vände jag mig bakåt och pratade lite smått med honom ^^ Deltaco hoppade fram ett säte i hopp om att han skulle sitta vid mig (att jag skulle be honom om det?), men så blev det inte. Jag pratade inte så mycket med honom, hade tyvärr inget att säga :/ Ångrar lite att jag inte tog chansen och pratade mer men är ändå jävligt glad att jag ens sa något =D Bra för att vara mig ^^ Senare bytte jag och Deltaco plats för då kunde jag se honom smått i ögonvrån när jag vände mig bak för att prata med henne. Efter bussen kommit fram hoppade han av (lite för snabbt :P) men jag hann se honom när han gick iväg mot sin idrottssal ^^ En sak som gjorde mig väldigt glad: Han skrev till mig när han såg att jag var där. Ville han prata med mig? :) Det är iallafall så jag har gjort när jag velat prata med någon. Använt exakt det knepet ^^ I vilket fall som helst så verkade det enligt mig som om det var därför och jag tänker hålla fast vid det slutsatse för jag gillar den ^^ Lite senare under dagen skrev han till mig igen, JIPPI ^^ Jag kanske inte är så körd ändå som jag trodde =D Jo det är jag, men det tänker jag inte tänka på nu, nu tänker jag vara glad ^^ Och en bra sak: Han kanske kommer ta den bussen någon annan tisdag igen =) Jag hoppas verkligen det ^^


Happy Face =D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards