SoMessedUp

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av SoMessedUp - 23 oktober 2010 22:25

Åkte till Ullared igår och kom hem idag. Men det bloggar vi om någon annan dag, nu blir det filmsnack ;)


Jag älskar TIM BURTON, hans filmer är ju hur grymma och udda som helst ^^ Favvo är corpse bride och nightmare before christmas... fast edward scissorhand är ju också bra... I vilket fall som helst så älskar jag hans filmer. Om ni inte vet vem han är så kolla upp honom, NU! ^^


Jag såg precis filmen Sweeney Todd. Jag har vetat att den funnits  men av någon anledning har det inte blivit att jag sett den, förens nu. Har bara ett ord att säga: Konstig! ... Okej jag har fler ord, Udda, Wierd, Speciell, Creepy, osv ^^ Den var ganska blodig. Trodde inte den skulle vara riktigt så blodig faktiskt. Och det var EXTREMT mycket sång. Gick väl max fyra minuter innan en ny sång kom eller något ^^ Hehe, men det funkade, den blev inte sämre för det. Enligt mig var filmen väldigt Tim Burton- Lik, typisk honom ^^ Men Johnny Depp i huvudrollen, hans fru som andra huvudrollen, mycket sång, udda handling, konstiga svängar, japp Tim burton-film ^^


Den var ganska ledsam i grunden och de flesta Tim Burton filmer jag har sett har varit det. Alla har en liten ledsam bakgrund. Denna var på gränsen till för weird men va fan, den va ju grym ändå ^^ Filmen var helt klart godkänd för mig och jag skulle rekommendera den. Lite överdrivet med blodet men jaja, det behövdes väl.


Jag tänker itne beskriva handlingen. Ni får se på trailerna och om ni inte redan sett filmen så får ni göra det :)


Sweeney Todd- The Demon Barber Of Fleet Street

Av SoMessedUp - 23 oktober 2010 22:15

OBS, DETTA ÄR INGET SOM RÖR MIG ELLER DELTACO. BARA NÅGOT INTRESSANT SOM JAG VILLE TA UPP. Bara så ni vet ^^


En sak jag funderar lite på, som jag inte har svar på, är hur långt får man gå med ens kompis pojkvän (eller flickvän)? Nu utgår jag ifrån att man inte kände killen förens kompisen blev tillsammans med honom. Vi bygger upp en scene: Två tjejer är kompisar. Tjej A träffar en kille som inte tjej B känner och de blir ihop. Eftersom tjejerna är vänner så träffar tjej B och pojkvännen varandra ibland när alla tre (eller fler) träffas. Men hur blir det när den gemensamma personen, flickvännen/kopmisen (tjej A), inte är med?


Är det okej för kompisen att hälsa på pojkvännen om de möts på t.ex gatan? Det anser jag att det är okej. Men hur är det med att umgås? Får kompisen och pojkvännen umgås utan tjej A? Jag skulle nog faktiskt svara nej på den frågan. Jag anser att pojkvännen "tillhör" tjej A och att om de börjar umgås kan lättare konflikter uppstå. Om de två utav någon anledning skulle umgås tycker jag att de ska prata om flickvännen/kompisen (tjej A). Inte prata om "vanliga" saker som "Vad ska du göra till helgen?" osv. Utan snarare "Så hur länge har ni varit tillsammans nu?... Oj det är ganska länge :)" typ ^^


 <-- Tyckte bilden var lite charmig ^^


Jag tycker verkligen inte att det är acceptabelt för kompisen och pojkvännen att flörta med varandra, inte ifrån något håll. Enda anledningen jag kan se till att det skulle vara okej för kompisen att flörta är om flickvännen gett henne order om det för att ta reda på hur villig pojkvännen är till otrogenhet och sånt. Men isåfall är ju flickvännen med på det.


Jag anser nog att allt kontakt som är mellan kompisen och pojkvännen ska ha flickvännen inblandad på ett eller annat sätt. De bör inte umgs alldeles för mycket, om knappt något ;) Men detta är ju bara vad jag tycker ^^


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards