SoMessedUp

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av SoMessedUp - 4 oktober 2010 21:42

Innan jag började skolan så hade jag bestämt mig för flera saker. En av dessa är att jag inte skulle ha förutfattade meningar om folk. Om en person såg ut att vara fjortis (smått allergisk mot den "rasen" ;)) så skulle jag inte dömma den utefter det. Utan jag skulle lära känna den och om jag då inte gillade den då hade jag åtminstone gått efter personens insida.


Tyvärr funkar ju oftast inte saker som man planerat :P Direkt så placerade jag folk i kategorier, "snobb", "okej", "bitch" osv. Speciellt bitch-kategorin var extra tydlig. Där placerade jag efter de första dagarna in fyra tjejer (en utav dessa har nu bytt klass). Jag försökte att inte dömma någon så fort men det är omöjligt. Kroppen gör det lixom av sig själv på något sätt... lite läskigt....


Jag försöker fortfarande övertala mig själv om att jag inte ska dömma folk. En utav "bitcharna" tycker jag faktiskt är lite snäll. En annan verkar helt knäpp men jag försöker att inte tänka på det. Men efter vad jag hört så är hon faktiskt bitch, gjort bitchiga saker, blivit polisanmäld flera gånger m.m Trots detta försöker jag att inte tänka på det. Visst, hon kan vara helt pantad men hon kan faktiskt också vara okej. Vem vet, det kan ju varit så att hon varit "knäpp" och försöker ändra sig, vem vet...


Jag planerar väl inte att bli bästa vän med henne (skulle nog inte lyckas ens om jag försökte), men jag kan iallafall ge henne en chans. Jag kan ju acceptera henne. Det tänker jag försöka med. Jag ska försöka att inte "hata" någon i klassen. Så som jag fick för mig att jag gjorde i min förra. Nu ska jag försöka hålla mig vän med alla. Som sagt, inte bästis men iallafall hålla mig väl med alla ^^ Detta är väl mitt mål just nu. Åtminstone ett utav dem ^^

Av SoMessedUp - 4 oktober 2010 13:21

Spike ifrån Buffy the vampire slayer kan sjunga =D Eller snarare James Marsters (hans riktiga namn) kan sjunga =D


Nirvana cover, come as you are. James Marsters <3333

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards