SoMessedUp

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av SoMessedUp - 15 oktober 2010 23:13

Vet ni vad jag har kommit fram till nu? Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det men de flesta människor är lite deppiga, eller bär på ledsna tankar. Många har varit med om lite allvarliga saker, saker man måste vara stark för.


Idag på facebook chattade jag med en tjej från min nya klass. Hon är rolig, nästan alltid glad och trevlig. När vi chattade kom det fram vad som döljde sig bakom det leendet. Hennes föräldrara hade gjort slut för ett år sedan ungefär. Tre månader efter det så hade mamman blivit tillsammans med en ny kille, och nu ska de flytta ihop. Detta ville inte tjejen. Som tur var hade hon inte hört när föräldrarna skiljdes, men hon fick ju ändå uppleva skiljsmässan. Hennes pappa hade sagt till hennes mamma att han inte var nöjd med vad han åstadkommit i livet och att gifta sig med sin gymnasiekärlek inte var hans stora plan. Sedan hade han sagt att han ville skiljas.


Det måste varit väldigt svårt för denna tjejen. Hon verkade lite ledsen, eller snarare upprörd när hon skrev om det. Hennes föräldrar hade varit tillsammans hela hennes liv (hon är 16år) och så helt plötsligt är de inte det längre. De bor på olika ställen, dejtar nya personer, och de bråkar ibland. Hela hennes värld måste ju fallit samman när detta hände. Mina föräldrar gjorde slut när jag var ett halv år gammal så jag kan bara försöka sätta mig in i hennes situation. Hon tyckte det var jätte jobbigt när folk frågade om hennes föräldrar. Hon har en syster men de pratade inte så mycket om detta. Men de var iallafall hos pappan varannan vecka, och det är ju bra. Nu när mamman skulle flytta ihop med killen så gillade inte alls denna tjejen det. Hon beskrev det att "min mamma ska flytta ihop med sin äckelkille". Det var egentligen inget fel på honom men hon ville inte bo hos honom. På det kan jag lite mer tänka mig in i hennes situation, dock såklart aldrig helt.


En annan tjej i klassen har jag hört att hennes pappa är död. Jag sa "Jag har aldrig hört något om din pappa", då fick jag reda på att han var död... jag vet inte sen hur länge tillbaka eller någonting. Jag hade inte lust att fråga mer om det, ifall det var privat. Jag har också hört att denna tjej inte har hört från sin storasyster på något år och att hon fick reda på att systern var gravid via en gammal lärare. Denna tjejen skulle jag aldrig kunna gissa hade problem hemma. Men väldigt mycket kan gömma sig bakom ett leende.


För ett ganska långt tag sedan pratade jag med en tjej (tror jag skrev ett inlägg om detta långt tillbaka) och jag fick reda på att hon var väldigt, väldigt onöjd med sig själv. Och jag kände igen mig i en hel del hon sa, det kändes konstigt.


Jag har också hört från min mamma att hon inte är nöjd med sitt utseende...och sin vikt. Det är inte så att hon går och klagar på det. Men när vi pratade om något så kom det ut lite snabbt. Och det slog nästan omkull mig. Hon har ju försökt bantat lite så jag kunde ju gissa att hon inte var nöjd med vikten. Men utseendet i allmänhet? Tanken hade inte riktigt slagit mig, att min starka mamma också var mänsklig och missnöjd...


Alla dessa personer som jag nämn (kan fler) har jag sett le. Jag har sett dem skratta, varit glada och jag har trott att allt varit fullständigt okej. Inga problem, inga bekymmer. Tänk vilka hemligheter ett litet leende kan gömma... Det finns inget bättre ställe att gömma saker på än bakom ett litet leende.

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards