SoMessedUp

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av SoMessedUp - 18 oktober 2010 20:07

Idag har jag läst geografi sen jag kom hem, SUCK! Egentligen borde jag göra svenska också men plugglusten försvann verkligen (fast den var aldrig egentligen där) efter att jag suttit ett par timmar med den jäkla geografin -_-


Så vad har jag nu lärt mig? Jo jag vet vad man menar med att ett land är överbefolkat. Vet ni det??


Det är inte att det är trångt med människor som man kanske kan tro. Nej, det är lite annat faktiskt. Om det är trångt med folk i ett land men landet ändå har tillräckligt med resurser för att ta hand om alla så är det inte överbefolkat. Om det däremot bor glest med folk på ett ställe men landets resurser inte räcker, då är det överbefolkat!


Så om vi säger att jag plötsligt får en snilleblixt, jag ska flytta till sydpolen!! Där bor inget folk. Men om jag ensam flyttar dit så finns det ju inte direkt mycket resurser där, right? Resurserna räcker alltså inte till mig. Då är sydpolen med en invånare överbefolkat ^^


Nu har ni, om ni inte redan visste det, lärt er vad som menas med överbefolkning =D

Jag borde ju fan bli lärare ;)


<--- Jag om sju år? ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards