SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

En kyss säger mer än tusen ord

Av SoMessedUp - 6 oktober 2010 20:06

Nu tänkte jag lägga upp en text som jag skrev på en bussresa hem från skolan (har en timmes bussfärd) en dag. Okej, jag skrev inte hela på bussen. De sista 6-7 raderna skrev jag när jag kommit hem ;) Men resten var på bussen ^^

Tanken som jag fick upp i mittt huvud under resan var att det skulle handla om en person som hade tappat känslorna för sin partner och tänkte göra slut. Men den kom inte på något bra sätt att göra det på, den hette först "Det finns inget lätt sätt att göra det på". När jag väl kom till skrivandet så blev det inte riktigt som jag tänkt mig, det blev istället såhär:...


En kyss säger mer än tusen ord


Det är lustigt. Hur du kan ha något den ena dagen och älska det över något annat, och sedan nästa dag när du vaknar så har alla känslor försvunnit.


Något plingade till bredvid mig, jag räknade snabbt ut att jag fått ett meddelande. Jag vred mig i min säng och sträckte mig efter mobilen. ”Ett nytt meddelande från Älsklingen”, ett grymtande lämnade mina läppar. Efter att ha läst smset som visade texten ”God morgon <3” vände jag mig åter tillbaka i sängen. Ett stort leende mötte mig.

”Du vet att du inte behöver smsa mig när jag ligger bredvid dig”, jag borde ha gjort någon kärleksfullgest men jag var alldeles för trött. Gårdagens kväll hade tagit på krafterna. Hon tog upp sin telefon för att skicka mig svaret men jag stoppade henne. Jag orkade inte med små kärleks lekar just nu. Allt jag egentligen ville var att sova men den planen kunde jag ju stryka nu. Hon tog min hand i sin och uttalade några kärleksfulla ord. Jag hörde inte var hon sa, jag var alldeles för trött för att orka bry mig så jag log bara tillbaka och gjorde en pussmun åt henne. Hennes tinder i ögonen sa mig att min gissning på att hon sagt något kärleksfullt var korrekt. Jag kände hur hennes ben smekte längs mitt under täcket. Jag orkade inte, ville inte. Om jag skulle stoppa henne skulle jag såra hennes känslor så jag fick helt enkelt bara ge henne ytterliggare ett leende. Hennes fingrar började dras sakta längs min mage, de rörde sig neråt. En suck ekade i mitt huvud, hon ville göra det igen. Vi hade nyss vaknat och hon ville göra det igen.

”Dags för frukost. Ska jag steka dig ägg, eller kör du hellre på yoghurt?” Snygg räddning av mig själv. Jag sa inte nej till henne så hon borde inte ha blivit sårad och jag visade samtidigt lite gentleman stil. Samtidigt som jag sagt meningen hade jag sakta rest mig. Inte för snabbt, då hade min flykt blivit för uppenbar.

 Efter ett tag lämnade hon sängen och gjorde mig sällskap vid frukostbordet. Jag hade stekt hennes ägg. Jag hade vänt äggen en gång, de var lagom mörka på ytan, de var precis som hon ville ha dem. Det borde ju jag veta som levt ihop med henne sju månader nu. Det blir sju månader på tisdag, för att vara exakt. Hon var på sitt vanliga morgonhumör. Då menar jag inte att hon var tjurig och bitter, det är snarare mitt, utan hon var kelig och flörtig. På morgonen är vi totalt motsats. Åtminstone när jag är på detta humör, det händer faktiskt att vi delar hennes ibland. Idag var dock inte en sådan dag. När vi åt vår frukost flörtade hon åter med mig. Hennes hand kom smygande under bordet och landade på mitt ben. Det gick i alla fall inte längre än så. Hon sa upprepade gånger att hon älskade mig och jag gav det uppenbara svaret, detsamma. Varför måste hon säga det varje dag egentligen, jag vet ju att hon gör det och hon vet att jag gör det. När man upprepar det tjugo gånger i timmen så anser jag att orden tappar sin betydelse.

Efter att jag lämnat henne och gått in i badrummet för att göra mig klar att möta dagen hörde jag steg bakom mig. Jag tittade upp i badrumsspegeln för att se henne stå lutad i dörrkarmen, endast påklädd morgonrock. Hon närmade sig mig och lade armarna runt mig bakifrån. En värme gick mellan oss. Jag vände mig om och såg henne djupt i ögonen. Hon uttalade orden och jag besvarade dem med samma mening. Jag böjde mig ner mot henne och gav henne en kyss. Det kändes som jag hade blivit träffad av en blixt. Något var fel, allt kändes fel. Den romantiska känslan som brukar uppstå vid våra kyssar var inte där, nu kände jag endast obehag. Hon visade inga tecken på att hon kände samma tvekan som jag. Jag drog hennes ifrån mig och studerade hennes ansikte. Jag sökte efter något. Jag visste inte riktigt vad. Jag sökte efter något tecken som sa att allt var bra, att jag kunde kyssa henne igen och att allt skulle kännas som vanligt. Tecknet var inte där. Känslorna var inte där. Orden kom från mina läppar som inövade. Jag behövde inte ens be dem att komma.

”Jag vill göra slut.”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards