SoMessedUp

Alla inlägg under juli 2010

Av SoMessedUp - 2 juli 2010 23:19

Igårkväll hade jag och min mamma det lite mysigt. (okej, kanske inte var så jätte mysigt) Vi gick ner till vattnet ihop :)


Hon invigde sitt fiskespö som hon fick när hon fyllde för ett tag sedan, dock fick hon ingen fisk. Och jag hade med mig min kamera och fotade "lite" bilder på vattnet. Det blev 70 stycken.... Så jag valde ut några som jag lägger ut här :) Ni får gärna säga vilken som ser minst hemskast ut ^^ Eller ge mig gärna tips, alltid bra att få :) Förresten, kan ju tillägga att alla dessa bilder är oredigerade, har endast satt text på dem. Ni får ej (som om ni skulle vilja) ta bilderna utan mitt tillstånd, oki? :)


Här är de iallafall:

1.   


2.  


3.


4.  


5.  


6.  


7.  


8.  


9.

  


10.


11.


12. 


13.  


14.  

Av SoMessedUp - 2 juli 2010 21:17

Mina fötter/fot/ben är totalt knäppa ibland. Jag vet inte om detta bara gäller ett ben eller om det är båda, säkert båda. Iallafall de är väldigt knäppa för de somnar hela tiden. Ni vet den där obehagliga känslan när det vad ska man säga...pirrar? Det där kanske lät perverst... Men ni vet säkert vad jag menar.


Det händer mig väldigt ofta, jag kan stå helt vanligt och PANG! Så somnar benet och det där jävla pirrandet börjar. När man sitter typ skräddare eller vad det nu heter... man har vikt ihop benen så att knäna står utåt åt sidorna och fötterna är under, då börjar det jämt för mig. Händer detta andra också? Vad vet jag. Jag går ju inte direkt och frågar varenda människa detta ^^


Det verkar som mina/mitt ben somnar mycket oftare än alla andras. Och det är ju så jävla irriterande när det händer, man kan ju inte gå ^^ Börjar fundera om det är något fel på mina ben, jag kanske har dålig blodcirkulation eller något, vad vet jag ^^ Nää men seriöst... Jaja det är väl inget allvarligt isåfall. Troligtvis överdriver jag väl bara.


Jävligt jobbigt är det iallafall ^^

Av SoMessedUp - 1 juli 2010 22:52

Okej... Jag såg en film igår, den heter "The librarian" (tror inte jag orkar skriva om den, inte nu iallafall). Där var det med en asiatisk tjej som jag väldigt väl kände igen. Jag listade snabbt ut att det var Pearl ifrån serien "The vampire diaries". Alltså hon här:

 Bild från en scen i serien.


Jag vill kolla upp för säkerhetsskull om det var hon så jag googlade henne nyss. Vill ni veta vad för bilder som kom upp när jag sökte på hennes namn som är Kelly Hu ? Dessa:...

 

...Och några fler...


Det var verkligen inte såhär jag tänkte mig henne efter att ha sett henne i Vampire Diaries, kanske lite grann om man ser the librarian dock. Men hennes roll Pearl går det inte alls ihop med!

   Det är lite konstigt hur nästan alla kändisar (framför allt tjejer) ska vika ut sig! Många som jag har sökt på hitta man såna här bilder på. Blir lite trött på det. Sökte runt på lite olika kända kvinnliga skådespelare/artister och på de flesta fanns denna typ av bilder -_- Suck säger jag bara...

Av SoMessedUp - 1 juli 2010 22:16

Det disskuteras lite ibland om det ska vara förbjudet att bära burka i Sverige och detta inlägget handlar om SoMessedUp's åsikt om detta...


För er som inte vet vad en burka är så kommer bild här:

   Typ en sån är det :)

"Burka kallas plagget som täcker hela kroppen och ansiktet.
Det är vanligast bland muslimska kvinnor i Afghanistan, samt vissa delar av Pakistan och Indien."
Expressen


Vissa tycker att man ska förbjuda burka. Den säger att kvinnor inte får visa sig och det ska väl vara kränkande mot kvinnor anser vissa. Vissa säger också att kommer invandrare till Sverige så ska de fan anpassa sig till våra seder.  Vet ni vad jag säger? BULL SHIT!! Vad hände med att man får vara som man vill??


Om dessa kvinnor vill ha på sig dessa plagg och deras tro dessutom säger åt dem att göra det så ska de fan få göra det. Ingen svensk jävel ska komma och ta deras frihet ifrån dem!


Vissa säger att det kränker kvinnor. Deras män låter inte dem undersökas av manliga läkare, och kvinnorna kan inte bada i badhus m.m Men då är det väl för fan deras eget val tycker jag om de vill följa sin religion eller inte. Vi ska väl inte vara några jävla Hitlers och förbjuda dem deras tro! Ska vi rycka av dem deras burka mitt på gatan då eller? Ska de böta för att de följer sin tro? Seriöst? Vilken tid lever vi i egentligen? Detta är för fan 2000-talet. 


Jag anser att förbjuda dem att bära burka är i stort sätt samma sak som att nförbjuda dem deras tro och det är iallafall inget jag vill göra. Behöver Sverige gå och bli rasistiskt nu? "Följ våra seder annars får ni inte stanna i detta land. Ni får inte gå er egen väg, ni får inte göra som ni själva vill och ni får absolut inte tänka själva!!".... Detta låter ju som en trevlig framtid... eller?


Om man börjar förbjuda burka, vem vet då vad som kommer förbjudas härnäst?


Min åsikt: Alla får ha vad de vill. Inget ska förbjudas, inget ska påtvingas. Vill de ha sin burka så låt dem ha det, vill de inte ha den så är det bara för dem att ta av den. Alltså: Förbjud inte burka!

 

 

 

Vill bara tillägga: Jag är dock kanske inte så påläst om detta, men ur min synvinkel är det såhär...

Av SoMessedUp - 1 juli 2010 21:32

Helvete också....


Jag tänkte såhär "vad bra med sommarlov, nu kan jag komma igång med mitt skrivande" (typ berättelser, noveller m.m)


Så här blev det: "jag kan skriva lite sen" Sen: "nej, jag orkar inte skriva just nu" Senare: "jävlar nu har jag ju inte skrivit något, jaja får göra det någon annan da"


Så här kommer det bli efter lovet: "Shit, jag har ju inte skrivit ett skit i sommar! Fan också...."


Jag vill inte tappa skrivandet. Dels för att jag faktiskt tycker att det är kul och dels för att jag är rädd att jag blir sämre på att skriva då. Jag är också lite rädd att mitt bloggande förstör de riktigt skrivkunskaperna, här kanske man slarv skriver lite mer och då kanske man börjar göra de i de viktiga texterna också= inte bra.


Fan också. Jag måste verkligen komma igång, men det finns ju så mycket annat som ditraherar en. Bland annat bloggen ;)


Jaja, tänk skriva... SkrivaSkrivaSkrivaSkrivaSkrivaSkrivaSkrivaSkriva..
..

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards