SoMessedUp

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av SoMessedUp - 3 juli 2010 21:31

Jag vet att jag egentligen inte borde klaga så därför gör jag det här på bloggen, där de som jag fick den av inte kan höra mitt klag.


För ett tag sedan fick jag en moped. Min mamma och hennes man köpte de åt mig, vilket var tur för jag har verkligen användning för den. Jag har den när jag kör till mitt jobb och till Deltaco. Den var iallafall begagnad så den var inte jätte dyr, men såklart inte gratis för det.


Jag har dock en jävla massa problem med moppen, jag gillar den ju och så men samtidigt är jag inte alls nöjd med den (fy vad taskig jag känner mig som klagar). Vill bara säga igen att jag är väldigt tacksam över den. Behöver dock få klaga lite. När jag skulle från jobbet häromdagen (detta har hänt tidigare) så krånglade moppen, detta var på midsommarafton så självklart så skulle jag till Deltaco också. Den lät jätte konstigt när jag försökte starta den och den gick inte igång. Min mammas man kom upp och hjälpte mig (tacksam för det) att fixa den. Han rullade bort den till ett skjul och skruvade isär lite. Tydligen var det ett kugghjul eller något som lossnat (igen). Han fick fixat den efter ett tag och jag kunde åka iväg.


Är väldigt glad att han kom och hjälpte mig men detta har hänt min moppe (en gång?) tidigare så jag är ganska rädd att det händer igen. Tänk om det händer när jag är hos Deltaco och ska till jobbet eller något. Eller är någonstans lite längre bort. Är ganska rädd att den inte vill starta, är rädd för det varje gång jag startar den. Oftast brukar man få försöka några gånger innan den kommer igång och då är jag alltid så rädd att det inte ska funka. Önskar att den funkade utmärkt, utan några problem.


En annan sak: den är väldigt stor. Bland en av de största mopeder jag har sett tror jag. Den är säkert fem gånger så stor som mig!! (lite överdrivet kanske, men knappt!) Jag är ju väldigt liten också vilket gör att den blir ännu större! Dels så ser detta säkert ganska dumt/roligt ut -_- och dels så blir den svårare för mig att hantera. Jag har ganska stort problem att få upp den på stödet också. Ibland går det ganska bra men ibland inte -_- När jag kom hem med den förut så gick det verkligen inte, jag fick inte upp den! Försökte flera gånger men det gick inte. Jag är väl för liten och klen helt enkelt. Tillslut blev jag förbannad och lutade den mot väggen och gick därifrån. Mamman kom sedan och fick upp den. 


Suck, blir så jävla förbannad på den -_-

Men som sagt så är jag väl ändå väldigt glad att jag har den. Jag vill klaga till mamma och hennes man och säga att den är för stor och klumpig för mig men hur otacksamt vore inte det? Jag får helt enkelt leva med den och inbilla mig att jag är fullt nöjd. Vill inte göra dem ledsna så jag behåller dessa tankar för mig själv.


Behövde verkligen skriva av mig detta. End of story...


Av SoMessedUp - 3 juli 2010 00:39

Här kommer ett litet klipp ifrån min älskade serie "Queer as folk" (har ändå inte sett många avsnitt ^^). Jag har nämnt denne scen en gång tror jag men då hittade jag den inte på youtube, nu gjorde jag det. Dock är det en låt som inte är med i själva serien menmen, det får man leva med ^^


Här kommer alltså en scen som jag gillar :) Man kanske inte fattar helt om man inte vet vad den handlar om...



Gillar hur Emmett (tror jag han heter) dansar i slutet xD

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards