SoMessedUp

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av SoMessedUp - 24 juli 2010 23:42

En läskig tanke slog mig när jag var på jobbet häromdagen. Jag hade fyllt på lagret och när jag går fram och tillbaka träffar jag folk (kunder) som jag självklart hälsar på. Då slog tanken mig att någon person som jag hälsat på, som jag lett emot, kan ha varit en våldtäksman. Han kan ha våldfört sig på oskyldiga flickor, till och med barn. Och så går jag där och ler mot honom som om han vore värd det... Tänk vad hemskt egentligen.


Man vet ju faktiskt inte vilka våldtäktsmännen är. Man vet att de finns där ute, men inte hur de ser ut. Risken att man har träffat/sett någon är väl ganska stor egentligen. Man kanske bara gått förbi någon på stan, men man har ändå träffat en. Man kanske har råkat krocka i någon och bett om ursäkt, helt ovetande om vad han gjort. Lite läskig tanke tyckte jag...


Jag tycker inte våldtäktsmän förtvänar att bemötas med respekt, det samma gäller mördare.


Hoppas nu inga våldtäktsmän tog illa upp, eller jo, hoppas de gjorde det! :P

 <-- Spelar bara, jag vet (män som hatar kvinnor)

 Andes Eklund. Bl.a. Engla-fallet

 Josef Fritzl. Hade sin dotter inlåst i källaren 24år och våldtog henne regelbundet.


Fy fan på alla våldtäktsmän säger jag bara. Och det står jag fast vid att jag tycker. Den som tycker något annat kan dra åt helvete! (ett av de få ämnen då jag inte tolererar att folk har andra synpunker)


Av SoMessedUp - 24 juli 2010 23:35

Vet no vad jag har kommit fram till? Det gäller mitt utseende...


Jag ser faktiskt ganska okej ut =D Om jag hade varit tio år eller något -_- Jag har väl ungefär rätt längd för det. Tänk om jag hade sett ut såhär och varit tio år, då hade jag ju ,inte varit skit snygg, men ändå ganska lagom =) Tänk då hur jag hade sett ut när jag var 15 då :) Tyvärr är jag ju inte tio utan jag är femton och ser ut såhär... Suck...



Av SoMessedUp - 24 juli 2010 00:52

1. Jag köper någon ny grej jag ska testa.

2. Jag testar den nyköpta grejen.

3. Resultatet blir skit bra och jag är jätte nöjd.

4. Jag gör om samma sak igen.

5. Det blir skit dåligt.


Är det bara jag, eller fungerar saker bäst första gången man gör det? Det gäller inte allt men en del saker. För ett tag sedan rekommenderade jag en "rak kräm", som fick bort alla mina hår skit bra. Sedan gjorde jag om detta igen och då plötsligt blev det kvar 50 stycken små jäkla hårstrån! Det är samma med finnmedel tycker jag. Man köper dem och testar, det funkar bra och massa finnar försvinner. Efter ett tag är de som om den inte har något effekt längre, finnarna ploppar upp ändå. Väldigt störande, vet inte vad det beror på, säkert bara jag som inbillar mig det...


Störande är det iallafall! ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards