SoMessedUp

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av SoMessedUp - 5 juli 2010 21:52

Som ni kanske vet, eller kanske inte så blir det ingen Hultsfredfestival i år. Den gick nämligen i konkurs!! Det var inte tillräckligt många som hade köpt biljetter. Sist jag hörde så var det inte säkert att de som hade gjort det skulle få tillbaka sina pengar vilket jag tycker är extremt dåligt.


Ingen aning om det blir något Hultsfred nästa år, detta kan vara början på ett slut för festivalen :( Detta är väldigt sorgligt tycker jag... snyft. Jag har aldrig varit där men jag tycker ändå det är väldigt synd, och dessutom så hade jag gärna åkt dit någon gång :/


Sov så sött hultsfred =(

Som en hyllning till festivalen:

Av SoMessedUp - 5 juli 2010 21:33

Okej, jag har ju en eyeliner nu. Så direkt var jag ju tvungen att testa den! Detta var allra första gången jag använde eyeliner och jag ska visa er resultatet. Själv är jag ganska nöjd för att ha varit första gången. Lite skakigt är det ju ^^ Det är långt ifrån perfekt men ändå dugligt enligt mig. Bilderna togs efter att jag hade haft sminket ett tag, dumma mig tänkte ju inte på att ta kort när det var ny pålagt ^^


Eyelinern är inte det enda jag har på korten. Jag tog lite annat också. Det andra: En beige/brun lite glittrig ögonskugga (syns inte så bra på bild), mascara såklart, använt ögonfransböjare (heter de så?), och det var nog allt ^^ Jag hade rött läppstift också men det syns ju inte på bilderna ^^


Bilderna:

       


Vad tycks?? Ge gärna råd =D  

Av SoMessedUp - 5 juli 2010 20:50

Igår så noppade jag mina ögonbryn. Tidigare har jag bara tagit ett hårstrå ungefär ^^ Har varit rädd att det ska bli helt fucked up, det är ju inte direkt något man kan ångra sig med när man väl har gjort det. Man får helt enkeelt vänta tills de växer ut igen. Men igår så noppade jag dem lite mer. Tänkte lägga upp lite kort på hur det blev. Ni kanske inte tycker det blev så snyggt men jag är iallafall nöjd (för tillfället).


Om ni vill se hur de såg ut innan så får ni kolla på headern, hade tyvärr ingen bra "före" bild. Tänkte inte på att ta det heller ^^ Ni kanske inte märker så stor skillnad, men jag gör det. Och det är väl huvudsaken antar jag ^^


 

Ni får leva med att se lite av min hemska finniga hud ;)


Som sagt så är iallafall jag nöjd med resultatet och det är huvudsaken. Det var meningen med det hela.  

Av SoMessedUp - 5 juli 2010 20:30

En grej har bekymrat mig lite på sistone. Nu när jag ska börja en ny skola vill jag börja ett nytt liv också, såklart behålla en del av det gamla men jag vill ändra en massa saker.


En av sakerna jag vill ändra är hur jag ser ut. Jag vill se bra ut. Jag vet dock inte vad jag ska göra eller hur jag ska lyckas med detta. Jag vet inte helt hur jag vill vara heller. Men en sak tror jag att jag har kommit fram till iallafall: jag vill börja använda smink. Smink ligger dock inte i min natur. Först och främst så har jag jämt varit emot det. Jag använder smink ibland nu med (ytterst sällan) men då är det dock bara mascara och ibland kajal. Har även köpt ett rött läppstift som jag använt få antal gånger. Så min smink erfarenhet är alltså inte särskillt stor. Jag har (bland annat på bloggen tror jag) klagat lite på folk som har massa smink och är väldigt utseendefixerade. Jag har istället sagt att man ska våga vara sig själv. Sanningen: jag vågar inte vara mig själv. Eller vågar kanske jag gör, men jag vill inte.


Så jag lider lite när jag medger att jag kommer börja använda mer smink (för hoppningsvis) och jag kommer försöka bry mig mer om mitt utseende. Jag lämnar dock ingen garanti på att jag kommer lyckas.


Som sagt är min make up (och mode-) känsla inte så bra ^^ Så jag får väl helt enkelt öva, hur nu det kommer att gå :S Nu är det iallafall införskaffat: Eyliner och sex ögonskuggor i bruna och blåa nyanser. Får väl se om det blir mer smink senare.


Jag har skapat en ny kategori på bloggen, nämligen "style". Där kommer jag publicera alla inlägg som handlar om kläder och smink och såna saker som jag har. T.ex "dagens outfit" (om jag nu kommer ha det) kommer läggas upp här. Tänkte bara tala om detta ^^ Nu vet ni ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards