SoMessedUp

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av SoMessedUp - 15 juli 2010 22:00

En sak jag hatar med mig själv (kanske den saken jag hatar allra mest) är att jag inte klarar av att vara social.


Jag har världens chans att umgås med folk och vara social på jobbet, för de är verkligen jätte snälla (och utåtriktade!) och försöker få in mig i gänget typ. Jag har hitills tagir chansen varje gång men jag har också sabbat den. Jag kom, jag tystande, jag failade. Jag vill verkligen prata med dem och vara trevlig men det går bara inte. Istället står jag stelt i ett hörn och kniper käft och ler lite grann. När de frågar mig saker svarar jag oftast med enstaka ord.


Varför ligger detta så svårt för mig? Jag vet inte. Om jag hade svaret så skulle jag försöka finna botmedlet mot det med en gång. Är det för att jag umgås alldeles för lite med folk? Om jag umgicks med folk mera, skulle jag då slappna av? Problemet är bara att folk inte kommer vilja umgås med mig. Man vill inte umgås med den lilla tjejen som står intill en vägg och är så tyst att man glömmer att hon är där. Jag hade inte ens viljat umgås med mig.


Jag är verkligen inte den jag vill vara. Speciellt inte när det gäller detta. Varför kan jag inte vara avslappnad och utåtriktad? Suck...


Idag stannade jag lite efter jobbet och "umgicks" med tre som jobbar i resturangen, en tjej jobbade sent och ville ha lite sällskap. De pratade och var jätte trevliga...jag stod tyst och kände mig mest ivägen...

Av SoMessedUp - 15 juli 2010 10:57

Jag planerar att köpa ny böcker/bok (beroende på priset).


När jag köper böcker så gör jag det på adlibris. Jag har hittat lite olika men har ju så svårt att bestämma mig för vilken! Jag är osäker om jag vill ha en på svenska eller engelska... Svenska är ju helt klart lättlästast men det är ju alltid bra att öva engelska... hmm... här kommer iallafall några som jag har hittat som verkar bra:


<-- Funderar starkt på. Finns bara på engelska på pocket (vill ha pocket bok, billigast). Kostar 81:- Och ja, jag erkänner: jag fastnade på denna pågrund utav den snygga utsidan ^^ Kanske blev mer fast för utsidan än innehållet ;) vad vet jag


<-- Denna ingår i en bokserie. Finns på pocket och kostar 39:- Finns på svenska. Är dock osäker på om alla böcker i serien finns...

 

<-- Denna ingår också i en bokserie. Finns på svenska i pocket format för 99:-

 

<--- Ännu en bokserie. Denna bok kostar 79:- som häftad, på engelska. När jag läste om handlingen så verkade den riktigt bra :) Står nog mest mellan den första och denna just nu... men jag vet inte xD

 

Dime Store Magic<-- Denna måste såklart vara med på listan också =D Detta är tredje boken i en serie jag börjat läsa och älskat. Dock ändrar den huvudkaraktär och jag vet inte vad jag känner om det... Men om jag köper denna vill jag nog om de två första innan, för nu har jag ju glömt bort allt som jag hänt ^^ Finns som pocket på engelska för 77:-

 

Som ni kanske märkte så har jag inte orkat ge någon förklaring på vad de handlar om, så vill ni ha det så får ni leta upp själva ^^

Kanske lägger upp den någon annan gång, om jag orkar...så troligtvis inte ^^

 

Nå? Känner ni till böckerna? Hur tycker ni de verkar? Please help....

 

 

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards