SoMessedUp

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av SoMessedUp - 26 juli 2010 22:38

Vet ni vad jag ska göra? Jag ska försöka jobba upp mitt självförtroende.


Jag ska de mig i spegeln varje dag och säga var jag tycker om med mig själv. Det kanske inte är mycket men de få saker som det är ska fokusera på. Jag ska skita i allt det negativa. Jag ska granska mig själv i spegeln, sedan se mig själv i ögonen och säga att jag är vacker. Detta ska jag göra! Och det tycker jag alla andra med dåligt självförtroende ska göra också. För det är faktiskt väldigt viktigt att man är nöjd med sig själv.

Av SoMessedUp - 26 juli 2010 22:06

Jag är inte alls nöjd med mina tänder, och jag tror många andra känner likadant.


Dels gillar jag inte deras form och hur de sitter och sånt och dels gillar jag inte deras färg! Färgen kan få folk att tro att jag inte borstar tänderna vilket inte alls är sant. Morgon och kväll är det som gäller ;) Och det är så det ska vara (har jag hört på Doctors ^^) det är inte för mycket och inte för lite. Borstar man mera sliter det på tänderna och ni kan ju själva lista ut varför man inte ska borsta för lite. Men mina tänder är ful-färgade iallafall. Det kan inte bero på tandkrämen heller för jag har testat olika, det har till och med stått att den ger vitare tänder på vissa tror jag. Så vad gör jag för fel? Eller är mina tänder helt enkelt så... Några tankar som flyger i mitt huvud.


Ett alternativ mot detta skulle ju vara: Blekning. Jag läste i en "Må bra"-tidning förut idag och där stod det lite om att bleka tänderna. Man skulle inte köpa sånt via internet (man vet inte vad som är i, kan vara skadligt) utan prata med sin tandläkare. Dock kostar det ju en hel del att bleka dem och det håller väl inte för alltid, så detta alternativ går nog bort för min del.


Sen har jag läst på en blogg ett tips som innefattar citron. Jag har för mig att det var såhär man gjorde: Ta en citronklyfta, gnugga den yttre delen (skal-delen) mot tänderna för att rensa, gnugga sedan den inre vita delen. Och tadaa, så ska de tydligen vara blekta. Men detta sliter väldigt mycket på tänderna så då går detta alternativet också bort. Vill hellre ha friska missfärgade tänder än vita dåliga.


Jag läste också i den där tidningen att de där tjejerna man ser i reklamer för tandkräm, de där med kliniskt vita tänder (!), deras tänder mår inte alls bra för de är blekta och sånt. Nej, då klarar jag mig hellre med dem jag har. Man ska aldrig göra något för att bli vacker som gör mer skada än nytta.


Men visst är det mycket snyggare med vita ;)

Hoppas ni lärt er något om blekning och tänder ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards