SoMessedUp

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av SoMessedUp - 19 juli 2010 21:29

Jag tänkte dela med mig utav min åsikt gällande skoluniformer.


Så vad är då min åsikt? Tja, jag är lite splittrad men jag tror ändå jag har valt min sida.


Jag kan förstå vad som är bra med dem. Folk blir inte retade för vad de har på sig, man slipper problemet att bestämma kläder, om en skola har speciella kläder ser man vilken skola de tillhör m.m


Men jag måste säga att jag tycker nog att nackdelarna är lite fler. Först och främst så är det ju många som vill ha sin egen stil och den friheten ska man inte ta ifrån dem. Argumentet "att man inte blir retad för sina kläder" håller inte så bra för mig. Visst är det väl bra att man slipper bli det men jag kan nästan lova att folk hittar något annat att reta för. Bara för att man har bestämda kläder försvinner inte mobbingen, den växer nog bara inom andra områden. En annan sorts person man måste ta hänsyn till är de som är överviktiga. Nu siktar jag mestadels på tjejer. Flickuniform:  De behöver ju inte se ut exakt såhär men det jag vill ha fram är att det är kjol! Jag vet att det finns tjejer som inte vill visa sig i det, jag vet att de inte vill visa sina ben (behöver dock inte vara kraftiga tjejer). Jag känner tjejer som känner så. Ska dessa då tvingas att göra detta för att man måste ha en uniform? Nej för fasen, säger jag! Men säg då att tjejer kan få välja att ha byxor istället om de vill. Tror ni inte de överviktiga som väljer byxor känner sig udda och att det är något fel på dem eftersom alla andra går i kjol. Tror ni de känner sig vackra?

En annan grej som jag tror kan bli dumt med skoluniformer är komplikationer mellan olika skolor. Vi säger att alla skolor får sina speciella uniformer så man ser vilka som tillhör vilka skolor. Då kommer det ju kännas som alla skolor är ett land för sig, folk kommer säga "Onej, där är de Östrabo elever". Folk inom skolan kanske blir tajtare men mellanrummet till andra skolor kommer bli större, de kommer ju ses som ett annat folkslag. Man märker detta lite smått bara på klasströjorna tycker jag. Alla i klass 9A kommer och är jätte tuffa i sina skoltröjor och visar vilken häftig klass de tillhör, den 9B eleven de möter i korridoren fnyser de bara åt. Detta är iallafall så jag tror det kommer att bli mellan skolorna.

Jag tror jag skulle kunna komma på flera argument men nu ska jag ta något att äta, banan tror jag, så jag får avbryta här. Innan jag slår sönder tangentbordet ;) Jag kan verkligen börja brinna ibland när jag ska argumentera ^^

Av SoMessedUp - 19 juli 2010 21:16

Min kondition: Suger!

Behöver bättras: Ja!

Orkar jag göra det: Nej!


Jag behöver verkligen träna upp min kondition men jag orkar verkligen inte xD Min mamma behöver också träna upp sin (inget illa menat alls!), vet ej vem som har värst av oss (säkert jag ^^). Så nu har vi iallafall bestämt att vi ska ut och ta en promenad varje dag, bättre än inget. Vi har gjort det några dagar i rad nu. Troligtvis kommer det att komma dagar då man inte gör det, men då ska det vara för att vi inte kan inte för att vi inte orkar! Träna är verkligen inte min grej. Men denna sorts träning är lite trevlig också. Ger mig och min mamma en chans att prata (fast vi är ganska tajta). Tyvärr är det ingen lugn och skön promenad vi tar utan en ganska rask, haha. Keep it up!!

 

Av SoMessedUp - 19 juli 2010 00:01

Haha... det är något seröst fel på detta bandet xD


Man måste älska dem och deras videos ^^


Blink 182- first date

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards