SoMessedUp

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av SoMessedUp - 27 juli 2010 22:39

Jag ska försöka vara snällare mot min kropp. Jag ska försöka ta bättre hand om den.


Onyttig mat ska jag försöka skära ner på. Jag jobbar i en kiosk och har därför världens läge att köpa mig lite gott, detta blir dock förbjudet. Jag hade tänkt att jag kan unna mig nån choklad en gång i veckan men det löftet tar jag tillbaka. Jag får inte köpa något ifrån kiosken! Förutom macka, korv, frukt för detta gills som mat eller nyttigt. Jag åt en choklad kaka en gång och efter det blommade mina finnar upp lite igen och jag tror chokladen kan vara orsaken. Efter det kom jag fram till: ingen choklad!


Vi äter pizza här hemma ibland. Då ska jag ta sallad istället. Den kanske inte är så nyttig men förhoppningsvis nyttigare än pizzan. Förutom om vi köper från den goda pizzerian, då ska jag fan ha pizza ;) Vi ska inte överdriva...


Jag ska ta finnmedel varje kväll (inte slarva!). Varje kväll jag är hemma iallafall, kan bli jobbigt om jag inte är det men ska försöka. Jag ska smörja in mina fötter och kanske andra delar av min kropp så att jag inte blir lika torr. Har ganska hårda/torra fötter. Jag ska nog försöka ta bättre hand om mina naglar också, smörja nagelbanden och fila dem, både i kanten och på (speciell nagelfil), och såna saker. Jag ska ta ansiktsmask ibland. Jag ska göra andra såna där skönhets grejer ^^


Duscha ska jag också försöka göra ofta. På lovet kan det bli att duschningen blir lite undanskjuten (gått bättre än vanligt dock, eftersom jag jobbar och träffar folk).


Jag ska försöka lära mig sminka mig och kanske fixa lite frisyrer men det kanske inte har att göra med att sköta kroppen ^^


Motionera ska jag försöka göra oftare. Jag behöver inte bli träningsberoende men kan börja med att försöka ta en promenad om dagen, får inte hamna på latsidan, vilket jag redan har gjort ;)


Japp, ska försöka ta hand om den bättre ^^ Vi får väl se hur det går, har mina gissningar ;) Nej! Nu ska jag itne vara sån. Jag ska tänka: Jag klarar detta!

Av SoMessedUp - 27 juli 2010 22:27

Vad ska man prioritera egentligen? Dagen eller framtiden. Jag är kluven. Man borde leva för stunden för man ska ju leva nu och vara lycklig, ta vara på de dagar man har och göra varje dag extra speciell. "Lev som om varje dag vore den sista". Men samtidigt kan man inte leva hur som helst, man kan ju inte vara helt galen och otänkande, det kommer altid en morgondag. Man vill ju inte förstöra hela sitt liv på grund utav ett dumt val. "Hur lång dagen än är så följs den alltid utav en morgondag".


Jag vill sminka mig men ändå inte. En del saker förstör ju kroppen och om jag gör dessa saker så kommer jag kanske förbanna mig själv i framtiden för att jag gjorde dessa saker. Men samtidigt kan man ju inte alltid gå och tänka på framtiden, då kastar man kanske bort alla dagar som är framtills den. Man vill ja leva så bra/kul som möjligt för stunden också... krångligt detta...


Vill jag se bra ut nu för att kanske förstöra mitt framtida utseende? Jag är kluven som sagt... Men jag tror ändå jag kommer börja mer med smink, dock inte överdrivet mycket kanske... För det kan jag inte göra ;) Sminka mycket alltså... Hoppas bara att jag inte blir smink beroende utan ändå kommer att klara av att visa mig utan det... Får väl se hur det blir ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards