SoMessedUp

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av SoMessedUp - 21 juli 2010 11:48

Jag stör mig på att jag går så mycket efter vad andra tycker. Jag önskar, och låtsas, att jag kan skit i vad folk säger och göra som jag vill. Ett problem är bara att jag oftast inte vet vad jag vill, så då vill jag ha andras åsikt.


Jag har alltid svårt att bestämma mig för vad ska göra och sånt, så då frågar jag alltid folk. Ibland står man ju i valet och kvalet med vad man ska välja. Då frågar jag oftast folk och gör som de sagt.


Om jag har köpt något nytt som jag gillar eller kanske är oäker på vad jag tycker så vill jag alltid höra från folk att det ser bra ut. Även om jag gillar plagget (kans var andra saker med, men mest kläder) och har på mig det och ingen säger att det är fint så kan jag börja ogilla det. Eller åtminstone bli tveksam på det. Då tänker jag att "om folk hade tyckt att det var snyggt så hade de väl sagt det... så det är nog inte snyggt". Så då kan det plagget sjunka i värde för mig, trots att jag gillade det ifrån början.

   Men det kan också vara tvärtom. Att jag har ett plagg som jag är osäker på vad jag tycker eller ogillar lite så har jag på mig det och hör ifrån alla att det är snyggt. Då börjar man gilla plagget mer. Så här är det iallafall för mig, och kanske för andra med.


Så jag är väldigt beroende utav andras omdöme på saker innan jag ger min fulla åsikt om det. Önskar att det inte var såhär. Det känns som jag inte riktigt fått fram det jag vill i detta inlägg. Det känns som jag bara har skrivit att jag bryr mig om vad andra tycker typ, men jag menar verkligen extremt, jag vet inte exakt hur jag ska skriva för att få fram mitt budskap... Jag inte bara gillar att höra folks åsikt, jag är beroende av det! Jag klarar mig inte utan det. Hoppas jag fick fram budskapet nu, men troligtvis inte.

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards