SoMessedUp

Alla inlägg under juli 2010

Av SoMessedUp - 13 juli 2010 22:10

Jag har ett bekännande att göra... Häromdag googlade jag lite... Jag googlade på sätt man kunde bli längre typ... Jag hade velat vara nöjd och stolt över min längd men tyvärr så är jag ju inte det. Jag vill inte vara superlång men om jag bara hade några centimeter till...


Jag lyckades inte hitta något bra sätt som jag kan göra. Man kunde ta några hormoner men det måste vara innan man får mensen eller nått (fan). Sen kan man ju göra operationer och skit men så långt vill jag nog inte gå... tror jag... inte än iallafall...


Jag läste att yoga kunde ge en någon/några centimeter, men jag läste också att det inte stämde. Det var lite olika åsikter om den saken. Så den kanske blir lite yoga framöver ^^ (troligtvis inte). Får kanske googla runt på lite yoga-övningar och kolla på youtube och se vad jag hittar ^^


Om ni vet något bra sätt så snälla tala om det för mig. Det skulle uppskattas...

Av SoMessedUp - 13 juli 2010 21:50

Jag vill ändra mitt hår. Tro mig, det är jätte tråkigt nu!


Jag tror att jag kommer färga håret svart innan jag börjar gymnasiet (inte 100% än), räknar iallafall med att jag ska det. Dock osäker vad för frisyr jag vill ha. Jag har två olika alternativ som jag vill just nu, det är dessa:


Page med längre fram och kortare bak. Jag tror jag vill ha en sne-lugg till men är inte helt säker på den biten. Lite bilder på ungefär hur jag tänkt mig...

 


Och så funderar jag på att skaffa hårförlägning och klippa en sne lugg och uppklippt lite. Ungefär såhär...

 Inte så tjock lugg tror ja "after-bilden"



Nåå?? Vad tror ni? När jag har tänkt mig dessa frisyrer så har jag tänkt dem i svart hår, bara så ni vet. Skriv gärna vad ni tycker...


Av SoMessedUp - 13 juli 2010 20:32

Sist när jag var inne på köpcentret (mamma och hennes man skulle ha grejer) så köpte jag en ansiktsmask. Såhär såg den ut:

Ikväll testade jag den. Det var första gången jag använde ansiktsmask så jag jag inget att jämföra den med. Detta kanske gäller alla masker men detta var min uppfattning: den var kletig och svår att ta på, lite lite i förpackningen (?), jobbig att ta av för allt hade inte torkat efter tiden (kan dock bero på att jag tog för tjockt lager). Resultatet blev... okej, jag har seriöst ingen aning ^^ Som sagt så har jag ingen tidigare erfarenhet. Ansiktet blev lent, känns lite skönt (tror jag) men jag märker ingen större skillnad... kanske så det ska vara... ?  Jaja, får se om jag gör ansiktsmask någon gång igen. Nån gång lär jag väl göra det, men om det blir inom kort eller lång tid.


Jag tog på min ansiktsmask... Jag tog en badrock över kläderna (Bara för att...)... och såklart tog jag gurka över ögonen =D Sedan la jag mig tillrätta och tänkte lugna avslappnande tankar, jag försökte iallafall, tv:n störde lite och jag kunde inte riktigt slappna av ^^


Japp, detta var så det gick till när Somessedup hade ansiktsmask första gången ^^

Av SoMessedUp - 13 juli 2010 17:18

Har fixat ny spotify lista som jag kommer lägga upp musik ifrån framöver nu ett tag ;) Här kommer Sum 41 med låten "still waiting", like it ;)


Still waiting, video

Hehe ^^ Likey ^^ Bara jag som känner av mimning?


Text:

Bra text har den också :) Jag lyssnar bara på såna låtar ;) xD

Av SoMessedUp - 13 juli 2010 17:03

Jag fick ju en ny mascara för ett tag sedan. Lekte då lite med den och testade lite saker. Here is the resultat ;)


Höger öga: Jag testade att ta eyeliner på undersidan utav ögat. Ni ser väl själva hur det gick :P Gjorde också en lite mouche (tror jag det heter), alltså prick under ögat.

  

Vänster öga: Jag gjorde några prickar som blev större och större (ni ser ju själva). Jag gillade resultatet lite :) kanske är något jag borde öva på att göra ^^


Samma som föregående...


På alla kort så har jag använt: Eyeliner, mascara, ögonskugga och ögonframsböjare om jag inte minns fel, tryckte dock inte tillräckligt hårt med den ^^  

Av SoMessedUp - 13 juli 2010 16:27

Okej, först vill jag bara påminna: JAG ÄR INGEN SOCIAL PERSON!


Så med andra ord så umgås jag inte direkt med folk. Den enda jag umgås med är Deltaco. Det är också nästan bara henne som jag kan slappna av med. Men så är det ju så att jag har ett sommarjobb i år (väldigt trevligt folk där). I lördags så skulle några från jobbet ut och äta och umgås och jag blev då medbjuden O.o Alla de är sociala, trevliga, roliga och utåtriktade typ. Finns endast en tjej (utom mig då) som är lite tillbakadragen, dock mer social än mig. Vi blev sex stycken (en kom lite senare). De flesta är under 25 tror jag, förutom en. Jag vet inte hur gammal han är men han har en son i min ålder så kanske 40-nått. Han var ganska rolig och så ändå ^^


Vi gick till en resturang och beställde mat, jag tog gravad lax. De satt och pratade och hade trevligt. Jag satt tyst och lyssnade och hade trevligt ;) Sa verkligen inte mycket. De tänkte kanske att det var för att jag är ganska ny och därför inte känner någon så bra (nej, jag är bara blyg och osocial). Jag fick åka hem ganska tidigt också, vid ungefär halv elva-elva tror jag. Jag skulle nämligen jobba tidigt följande dag. Jag hade gärna stannat längre men min mamma var inte lika förtjust i den tanken. Så jag gick upp till Deltaco (min moppe stod nämligen där). Vägen dit var full med fyllon. Det var nämligen en speciell dag då så alla var typ ute och söp. Kändes väldigt otrevligt och obekvämt att gå där. Det var speciellt på en väg som det gick massa som var berusade. En kille blockerade vägen för mig och så typ "Hej...Hej", jag gav ett snabbt hej och slank förbi honom, usch... obehagligt. En annan full kille frågade vart jag skulle och varför jag inte var nere vid hamnen och så. Båda dessa killar gick i gäng som betod av flera fulla personer. Den första var med ett gäng killar, kanske fem stycken (inte särskillt behagligt) den andra gick med ett större gäng, också där var alla berusade. Men jag kom iallafall hem.


Dagen efter fick jag reda på att mina arbetskamrater (känns konstigt att säga...) hade blivit redigt fulla och kvällen hade slutat med ett onyktert bad som hade slutat med att en tjej stukade handen... Det kanske var bra att jag gick iallafall, men det hade ändå varit kul att vara kvar. Hade jag stannat så hade jag nog dock inte blivit en av de berusade :P Men det hade ändå varit lite kul att vara med.


Jag var nog inte direkt något roligt sällskap... Men jag gick iallafall ut! Inte illa för att vara mig   





Av SoMessedUp - 13 juli 2010 16:07

Morr. Vårat internet krånglar rejält. Det är någon mystiskt med vårat internet, ingen har hittills kunnat lösa vårat problem. Det har väl krånglat i några veckor nu. Förut så kunde man iallafall fixa det (tog dock lite tid och det försvann ofta strax igen) men nu är det helt kaputt. När det väl bestämmer sig för att försvinna så gör det det och kommer kanske inte tillbaka på några timmar.


Detta är väldigt jobbigt och det drabbar mitt bloggande. Jag vill kunna sätta mig och blogga när jag vill men denna frihet har nu mitt internet tagit ifrån mig. Nu funkar det iallafall så nu passar jag på ^^ Hoppas jag hinner blogga klart om allt jag vill innan det försvinner bara ;)


Det har varit massa data-snubbar här som har försökt fixa det och de har trott att de har lyckats och åkt härifrån. Tio minuter efter att de har åkt så har det krånglat igen typ :P


Hoppas detta löser sig snart, blir galen :S

angrywomanwithcomputeroj8.gif

Av SoMessedUp - 11 juli 2010 16:41

Jag hörde just samtalet, det pågår fortfarande. Jag hörde min mamma fråga "är du ledsen" sen förstod jag vad det handlade om. Det finns inga ord som kan beskriva sånt här. Jag vill inte heller skriva om det just nu, kanske inte någon gång. Det känns fel att skriva om det. Allt jag kan säga är: Det blev missfall...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards