SoMessedUp

Alla inlägg under februari 2010

Av SoMessedUp - 4 februari 2010 21:45

Okej... det var lite skumt...

Inatt sov jag över hos Deltaco, jag förväntade mig att drömma om spöken för vi hade pratat om de, men jag hade fel. Istället drömde jag om en kille i skolan. Det är väl kanske inget skumt med det, om det hade varit en person jag kände. Det har hänt ibland att jag drömt om någon ifrån min klass eller så men denna killen går inte i min klass, han går inte ens i min årskurs! Jag går i nian och jag tror det var åttan han gick i.


Jag vet knappt vem den här killen är, har bara sett honom emellanåt i skolan. Jag vet/visste inte ens hans namn. Nu har jag kollat upp det i skolkatalogen för jag blev nyfiken ^^ Men innan dess så visste jag inte hans namn, jag var inte ens säker på vilken årskurs han gick i. Inte för att jag vet så mycket mer om honom nu men,men...


Ofta drömmer jag om saker som har hänt under min vakna tid men som sagt så känner jag inte ens denna grabben. Men jag tror dock jag vet vad som fick mig att drömma om honom. Jag tror att jag har tänkt att han är snygg/söt och den tanken har väl mitt undermedvetna snappat upp och lagt in i min dröm. Han påminner också pytte lite om en annan person som jag gillar men aldrig kan få. Så det kan ju också vara därför jag tänkt på honom?


I maten så fick jag syn på den där killen från drömmen och han satte sig på bordet bakom oss. Jag berättade för tjejerna som jag satt vid att han hade varit men i min dröm och att jag inte visste varför typ. De kollade "jätte diskret" på honom och jag har ingen aning om han märkte det ^^ Sedan satt jag ett tag under måltiden och skrattade och skämdes och "spanade in" honom xD


Och vet ni vad? Jag har kommit fram till att han ser rätt bra ut =D Haha ^^ 

Av SoMessedUp - 4 februari 2010 21:32

Shit! Nästa vecka så drar nationella proven igång! Svenskan är först på tur. Idag fick vi läsa igenom ett läshäfte som det kommer vara massa frågor på. Jag tror att det var på tisdag som det drar igång... Då kommer vi sitta och svara på frågor om dessa texter som vi har läst, fast vi får ha häftet och kolla i då också. Jag kommer vara jätte skakig! Jag är VÄLDIGT orolig för hur det kommer gå, de flesta texterna var lite svåra och en del var lite svårtolkade. Men det är inte bara detta testet att vara orolig för! På torsdag (om exakt en vecka!) så ska vi skriva någonting som relaterar till ett tema. Vi kommer också få lite mer att gå på. Sen kommer vi sitta och skriva och skriva på detta. Det jag är mest orolig för på den delen är att jag inte kommer hinna skriva klart. Jag har en tendens att skriva för långt ibland :/ Dessutom kanske det tar jätte långt tid för en att komma igång ju :S Jag får försöka tänka lite smått på vad jag kanske kan skriva om. Temat som vi har att utgå ifrån är "I Gränslandet"... Hur fan ska man tolka det :S När jag tänker på det så tänker jag på ett fantasiland men det verkar inte vara riktigt så det är tänkt att vara. Det verkar snarare som om det ska va "gränsstadiet"? Nej, jag vet inte hur man ska beskriva det... Men texterna vi har läst har också relaterat till detta och de har handlat om lite allt möjligt. Lite om invandrare/länder typ, lite om folk som är missnöjd/osäkra på sitt kön, en text var en krönika som handlade om att personen störde sig på att folk pratade högt om sitt privat liv typ, sen var det en annan om en person som typ såg det som något positivt...


Skit förvirrande iallafall!!! Alla texter verkade handla om olika saker, så jag vette fan vad jag ska skriva om :S Fuck! Varför skulle det vara ett så "luddigt" tema för :P

Av SoMessedUp - 2 februari 2010 21:38

Idag på träslöjden så började jag sjunga lite på en låt. Jag tror inte den var så uppskattad av Deltaco ^^

Men jag tycker den låten är lite rolig och bra att lyssna på, kanske inte den roligaste att sjunga på dock xD

Here it is, No you girls- Franz Ferdinand

(Jag är lite osäker vad jag tycker om videon men jaja)

TEXT:  

Oh, kiss me

Flick your cigarette, then kiss me

Kiss me where your eye won't meet me

Meet me where your mind won't kiss me


Flick your eyes at mine and then hit me

Hit me with your eyes so sweetly

Oh, you know you know you know that yes I love

I mean I'd love to get to know you


Do you never wonder?

No, no no no


You girls never know

Oh no, you girls'll never know

No you girls never know

How you make a boy feel

You girls never know

Oh no, you girls'll never know

No you girls never know

How you make a boy feel

How you make a boy


Oh, kiss me

*Flick* your cigarette, then kiss me

Kiss me where your eye won't meet me

Meet me where your eye won't *flick* me

*flick* your mind *at* mine so briefly

Oh you know, you know you're so sweetly

Oh you know, you know that I know that I love you

I mean I, I mean I need to love


Do you never wonder?

No, no no no


You girls never know

Oh no, you girls'll never know

No you girls never know

How you make a boy feel

You girls never know

Oh no, you girls'll never know

No you girls never know

How you make a boy feel

How you make a boy feel

How you make a boy


Sometimes I say stupid things

That I think

Well, I mean I

Sometimes I think the stupidest things

Because I never wonder

Oh how the girl feels

Oh how the girl feels


No you boys never care

Oh no you boys'll never care

No you boys never care

How the girl feels

No you boys never care

You dirty boys'll never care

No you boys never care

How the girl feels


Oh how the girl feels

Oh how the girl feels

Av SoMessedUp - 2 februari 2010 21:22

Plugg hela tiden känns det som just nu :/

Både igår och idag när jag har kommit hem så har jag suttit med läxor nästan hela tiden, iallafall någon/några timmar. Har kommit hem strax efter kl 4, sen har jag suttit med läsor till ungefär 7-8, BORING! Men jag har ju tagit lite paus ibland men ändå väldigt långtråkigt. Och under denna tiden så har jag bara suttit med samma grej nästan. Den grejen har varit No, vi har no prov på fredag så det är det som jag har suttit och läst på. Trots att jag har läst på lite grann nu så känns det inte som jag kan någonting när jag går igenom det och svara på lite frågor :S


Imorgon ska jag iallafall inte plugga, då är det en pluggfri dag. Jag ska vara med Deltaco =)


Men sedan på torsdag kör jag igen. Då ska jag läsa igenom allt minst en gång till, anteckningarna, boken, sammanfattningen på datan, förhoppningsvis ska jag även hinna/orka öva lite på frågor om det. Hoppas det går bra på provet, måste satsa extra på skolan nu det sista. Är dock lite för lat ibland ^^

Av SoMessedUp - 1 februari 2010 21:43

Idag fick vi våra klasströjor i skolan. Alla tog på sig sina direkt utom två stycken. Den ena utav dem hade inte beställt och den andra var den som hade tagit hand om beställningen och fått tröjorna hem till sig så hon hade lagt sin i tvätten. Förutom de två så hade alla i klassen på sig sin tröja ^^ jag tror dock inte alla tog på sig dem sen efter att vi hade haft gympa... men,men.


Jag blev faktiskt väldigt nöjd med tröjorna =) Tyckte de var väldigt mysig och snygga. Jag är välsdigt liten och skulle egentligen haft storlek S (small) men jag valde att ta M (medium) istället, eftersom jag ville att den skulle vara stor =) Och jag fick som jag ville, stor blev den ;) Men jag ångrar mig inte, I like it. De ska vara stora tycker jag, det är mysigt :)


Imorgon tänker jag troligtvis ha på mig bara min klasströja och leggins under. Men jag är dock orolig för två saker, att det blir väldigt kallt och att den är för kort. Jag TROR att tröjan går tillräckligt långt ner för att kunna ha så men tröjor har ju en tendens att åka upp där bak ibland... Jag får väl se till att dra ner så ofta som möjligt xD Men nu kom jag på en till negativ sak med det O.O det kanske är lite "fjortis" över det :S Men jaja skit samma, jag får ha vad jag vill och jag är definitivt ingen fjortis ;) Så troligtvis kommer jag ha på mig det imorron ^^


Tyvärr kan jag inte lägga ut någon bild på våra najsiga tröjor, det skulle ju förstöra min annonym-grej ;) Jag tänker inte utge vem jag är och det står på tröjan. Vi har eget tryck så om någon jag känner skulle få syn på det så skulle jag inte vara så annonym länge till ^^ Så ni får nöje er med mina ord: De är snygga ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards