SoMessedUp

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av SoMessedUp - 7 februari 2010 21:20

Idag när jag var och "shoppade" så föll jag lite för reklam om man kan säga så. Jag hade bestämt mig för att köpa en mascara eftersom den jag hade innan inte var säkrskillt bra och jag tror inte det var så jätte mycket kvar heller. Men jag hade ju ingen aning vilken mascara jag skulle köpa :S Det fanns ju flera stycken att välja på. Vissa billigare, vissa dyrare. Man vill ju helst betala så lite som möjligt, men oftast är billigare lite sämre. Dock inte slltid, ibland kan det ju vara tvärtom. Jag stod och funderade mellan någon som kostade 70-nånting tror jag och 99:- (I think) (inte allt för dyrt tror ja?).


Jag kan absolut ingenting om smink xD Så jag hade ingen som helst aning om vilken jag skulle välja. Men då kom jag ihåg att jag hade sett den ena utav dem på reklam på tv:n. Lilla lättköpta jag gick då efter reklamen och valde den jag hade sett där. Den för 99kr. Mascaran heter Lash Stiletto eller något tror jag. Så här ser den ut:  Jag kom ihåg den ifrån reklamen på grund utav "stilett-klacken" ^^ Ni kanske har sett reklamen?


Jag tror inte jag är någon sån person som brukar lita på reklamer men i detta fall så fick jag göra det. Är den bra eller inte? Ärligt talat så vet jag inte xD Jag tog på mig när jag kom hem och jag TROR det ser bra ut... Inte allt för mycket klumpar och det brukar ju folk inte vilja ha. Men är som sagt ingen expert på sånt här, rättare sagt så kan jag inte ett skit ^^ Jag sminkar mig så gott som aldrig =) Jag får se om det kommer bli ändring på det eller inte. Imorgon kommer jag nog iallafall att ha min nya mascara på mig ;)

Av SoMessedUp - 7 februari 2010 17:51

Min mamma gick igenom lite lådor förut. Då hittade hon en skiva som spelades här hemma när jag var liten och som jag gillade. Det var med The offspring tydligen :) Jag kom ihåg låten men visste inte vilket band det var. Nu när jag har blivit lite äldre så har jag lyssnat lite på dem. Jag gillar låten "The kids aren't alright" med dem. Den är inte så ny men jag har inte lyssnat på den tidigare. Jag tycker det är lite komiskt att jag gillade dem när jag var liten och nu när jag har blivit äldre så har jag börjat lyssna på dem igen och gillar dem ^^


Här kommer låten jag gillade när jag var liten ;) Den är grym ju =D Lite coolt tycker jag att jag lyssnade på sånt här när jag var liten =)



Här kommer också den som jag gillar nu (fast jag diggar den ovanstående oxå ;))


Jag lyckades inte lägga upp videon till den men här är en LÄNK till den =)

Av SoMessedUp - 7 februari 2010 08:25

I Fredags

 

 

Jag hade verkligen lust att gå och hoppa från en bro eller dränka mig själv eller något. På torsdag denna veckan ska vi ha del C i svenskan. Vi kommer då att få skriva en text av något slag. Jag har väl inget problem direkt med att skriva men ett annat JÄTTE srtort problem. Vi ska skriva på papper och det är något jag verkligen INTE klarar av!! Jag kan skriva på datan för då kan man bara trycka och min hjärna kan tänka klart och skapa bilder i mitt huvud och tänka ut vad jag ska skriva. På papper däremot skriver jag sakta, man kan inte sätta in ord överallt och det är något jag brukar göra. Dessutom går det jävligt mycket långsammare och vi har tidspress. Om vi hade fått skriva på data hade jag varit lite orolig för att hinna klart. Men nu när vi måste skriva på papper känner jag VERKLIGEN att jag INTE kommer hinna klart och det kommer ju bli katastrof. Jag ska inte vara allt för ego, jag vet att det är många som känner likadant.

 

Våran klass frågade våran lärare om vi kunde få skriva på datorer istället och vi hade skti bra lösningar och argument. Hon kollade upp om det gick men så klart gick det INTE! Så nu får vi sitta och skriva på de jävla papprerna! Men de skulle tänka på att ha datorer nästa år istället -_- så typiskt! När vår lärare talade om att vi inte fick ha datorer trodde jag att jag skulle dö. Det var den enda tröst jag hade haft, det hade lugnat ner mig lite inför nationella del C. Men där försvann det lilla lugnet och nu freakar jag ut inför skrivingen! När hon sa detta kändes det nästan som om världen gick under. Jag hade seriöst lust att bara gå och dränka mig och slippa all skit. Det var jävligt nära att jag började gråta i skolan den dagen, om jag inte nästan till och med gjorde det. Jag kunde iallafall känna tårarna. Men är det så konstigt? Jag fick ju redan på att risken att jag misslyckas på nationella ökade med ungefär 70%.

 

Jag vill bara falla ner och dö   


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards