SoMessedUp

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av SoMessedUp - 8 februari 2010 21:27

Idag blev jag lite smått sur. Vi hade sexuallkunskap och blev då indelade i två grupper, tjejer och killar för sig. Vi fick lite olika frågot vi skulle disskutera i gruppen. Det kom då fram lite åsikter som gjorde mig pissed off!


En fråga vi disskuterade löd: Vad finns det för fördelar och nackdelar att bli kär i någon från en annan kultur?


En tjej i klassen sa att hennes pappa hade dödat henne om hon kom hem med en "neger" typ. Och hon verkade inte direkt vara för det heller. En annan tjej sa att hon inte gillade/föll för "negrar". Några sa också att nackdelar med någon ifrån en annan kultur var att de var så håriga. Några sa också att de va så våldsamma och då menade de muslimer. Jag verkligen HATAR när folk ska vara så jävla fördomsfulla. De drar ett sträck över alla med en annan kultur och kallar alla lite nedlåtande för "negrar".


En annan grej som kom upp var homosexuella. Jag fattar inte vad folk har emot homosexuella!! Jag har tidigare skrivit ett inlägg om detta där min åsikt står så jag ska försöka att inte gå in på det allt för mycket. Jag är inte själv homosexuell (tror jag) men jag har inte heller något emot att folk är det. Vissa i gruppen var emot det. Vissa tyckte att det var mer okej med tjejer som är Bi än killar som är bögar, varför är det så? Om man älskar någon så ska man väl få göra det? Även om det är en person utav samma kön...


Jag fattar inte varför vissa inte kan acceptera andras känslor eller sätt att leva


Nu ska jag iallafall gå och lägga mig (tidigt). Har nationella i svenska och vill vara pigg då. Hejhej =)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards