SoMessedUp

Alla inlägg den 19 november 2010

Av SoMessedUp - 19 november 2010 22:09

Jag har anmält mig till en sak nu, rättare sagt så anmälde jag mig igår och nu kan jag inte backa ut. Det är väl bra för då hade jag väl velat fram och tillbaka som bara den.


Jag minns inte om jag har skrivit om detta och hur mycket isåfall så berättar nu i vilket fall som helst =) Vår klass gillar inte en utav lärarna som vi har (detta har jag iallafall skrivit om). Klassen har klagat till rektorn. Det blev bestämt att tre elever ska sitta i möte med rektorn och läraren. Vi hade våra tre kandidater och hade pratat inom klassen om vad vi inte gillade hos läraren. Sedan dess gick det någon/några veckor (gick väldigt segt) och nu till slut har det blivit bestämt att mötet ska vara nästa onsdag. Dock hände en liten grej... en utav våra tre kandidater (bitchen) bytte klass. Så det blev bara två kvar.


Jag fick frågan om jag ville vara med i hennes ställe. Blev väldigt kluven. Självklart ville jag säga ifrån, man kan ju inte bara förvänta sig att andra ska ta tag i detta utan vill man ändra så måste man ju vara villig att göra det. Samtidigt blev jag rädd att detta kan påverka ens betyg. Av den uppfattning jag, vi alla, fått om läraren favoritiserar hon folkoch ger betyg efter det. Därför vill man hålla sig väl med henne och inte klaga. Dessa saker gjorde mig väldigt kluven.


Igår efter skolan ringde en utav de två resterande tjejerna mig och ville gärna ha svaret. Då bestämde jag mig. Jag tänkte vara med. Så nu är jag med. Jag tänkte inte bara sitta tyst och rädd och inte göra ett skit som alla andra, jag tänker stå för min sak och säga ifrån!


Jag planerar dock att prata med dessa tjejer lite mer om vad vi ska säga.

Ett litet problem: jag tycker det känns som denna läraren som det handlar om har börjat bättra sig lite... men det finns fortfarande en del saker att klaga på. Men det känns ganska taskigt att klaga om hon försöker bättra/ändrå sig. Jaja detta blir säkert bra ändå ^^ Vill bara inte såra henne samtidigt.


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards