SoMessedUp

Alla inlägg under september 2009

Av SoMessedUp - 21 september 2009 18:14

 

Jag här igen. Jag ska skriva lite. Jag är så hemskt tacksam över att ha den bästa vän jag. Jag älskar verkligen SoMessedUp av hela mitt lilla hjärta. Idag i skolan försvara hon mig och i denna minut som går hjälper hon mig med att plugga. Vilket inte är den lättaste grejen att få mig att göra för att jag kan inte hålla koncentrerade på en enda grej om de inte är nått kul. Vilket inte no inte är alls, jo kanske när man har biologi men inte kemi.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av SoMessedUp - 20 september 2009 10:36

som deltaco redan har nämt kommer hon att börja gästblogga här. ja kan inte avgöra om hon kommer skriva mkt elle lite, elle va hon kommer skriva om, de e helt upp till henne. hon kommer skriva under kategorin "Deltaco gästbloggar ;)". ni kan oxå läsa de hon skriver på sin egen blogg http://deltaco.bloggagratis.se/. ja läser den iallafall o ja gillar de hon skriver. ja kommer troligtvis gästblogga lite på hennes oxå, men ja e dock lite osäker på va man skriver när man gästbloggar ^^


när deltaco gästbloggar här kommer hon att ha denna bilden:

  

ja gjorde den bilden till henne ^^ *stolt* xD  bilden e tagen av mig på gotland o de e en av de bilderna ja har tagit som ja faktiskt tkr e fin (men de kanske ja e ensam om) så därför tyckte ja den passa henne ^^

Av SoMessedUp - 19 september 2009 17:57


Det är jag som är DELTACO. SoMessedUp's best friend. Jag kommer då och då titta in på SoMessedUp's blogg.

Just nu ska jag inte skriva om något speciellt. Mest bara presentera mig. Hej, så nu har jag gjort de.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av SoMessedUp - 19 september 2009 15:51

Det är helt sjukt hur många som har blivit "kända" genom att ha en blogg. De kallas säg själv för kändisar och ser bloggning som deras jobb. Vissa verkar vara helt jävla beroende av sin blogg. De flesta (de som jag har läst) ärskar sig själva och har världens jävla självförtroende. visst kan det vara bra med självförtroende men inte i för storta mängder. när man tycker att man är bättre än alla andra då är det definitvt för mkt självförtroende!! Ja blir så trött på såna männsiskor. Jag tycker inte att de som har flera tusen bevakare och som går under gruppen "kändisbloggare" borde va de minsta kända, de flesta är uppblåsta bimbos som bara älskar att skriva om sig själva (dock inte alla). några exempel på "kändisbloggare" är: http://paulinadanielsson.blogg.se/, http://desireenilsson.blogg.se/ (extremt skrattretande!), http://kissies.se/, http://amandavardet.blogg.se/.  Alla dessa flickor ser ju nästan likadana ut oxå!! lessen om nån tar illa upp för att ja skriver detta (om nån nu läser) men SO WHAT? stäm mig då :P detta är min åsikt och vad jag tycker. sen finns det antigligen många som älskar att sitta och läsa dessas bloggar och ser upp till dem men jag personligen tycker inte det är något att se upp till.


sick of everything...  

Foto: bild tagen av mig igår ute i trädgården, hittade ett rep och sa åt det att börja "pooosa" XD

Av SoMessedUp - 15 september 2009 21:56


Fy fan, ja går i 9:an och de betyder att det snart är dags för gymnasieval. Det finns så många jävla linjer så man vet ju inte va man ska välja. Allting är så krångligt :S Tänk om man väljer något och utbildar sig till det och sen när man väl jobbar med det upptäcker man att man inte gillar det. Ja då är det bara att börja om igen... fy fan. Jag tycker att man är alldeles för ung i 9:an för att välja det man kanske kommer hålla på med i hela livet. Vissa vet verkligen vad de vill bli och vissa har till och med vetat de hela livet, jag är inte en sån -_- jag är avundsjuk på dem, jag vill också veta vad jag vill bli, vad jag vill kämpa för.


Jag vet troligtvis vilken linje jag ska gå och det är Samhällskunskap, men jag vet inte säkert vad det är jag siktar på att bli. Det finns ju flera tuse yrken säkert, hur ska man veta att man väljer rätt? Jag kanske väljer lärare t.ex men egentligen kanske jag hade passat jätte bra som rörmokare typ! Eller tänk om man passar jätte bra till ett jobb som man inte ens vet att det existerar? Detta är fan så jobbigt, jag HATAR att bestämma svåra frågor, speciellt sånt här som kan bli viktigt i framtiden.


Sen är det ju massa annat som kan vara bra att tänka på, om det finns jobb inom det yrket t.ex artist måste man ju va jävligt duktig på för att lyckas med det för det är svårt att få jobb inom det. Dagislärare däremot kanske det finns fler jobb inom men då kanske man inte gillar barn istället...   fy fan säger jag bara, jag blir alldeles snurrig!! Nu orkar jag inte skriva mer om detta...


R.I.P

Patrick Swayze dog igår av cancer...  Han spelade med i bl.a "Dirty dancing" och "Ghost", båda bra filmer.  Så Rest In Peace till honom...Gråter

Av SoMessedUp - 13 september 2009 22:22

HEJHEJ :D

 

imorrn ska ja troligtvis va me en kompis (som ni inte får veta namnet på för ja e annonym, haha xD). vi har försökr va me varann i typ två-tre veckor nu, första gången vi hade planerat att va me varann blev ja sjuk, andra gången vi skulla va me varann blev hon sjuk xD för hoppningsvis e vi båda friska imorn ^^


ja vet inte om hon betraktar mig som en vän men de hoppas ja, de ser iallafall henne som en vän. vi va bättre vänner förr men ja o min nuvarande vän tröttnade typ på henne o ville inte va kompisar me henne längre, de va ca 3år sedan nu. först försökte vi dra oss undan så att vi skulle glida isär men de funkade liksom inte. vi ville inte såra henne men inte längre va "bästis" me henne.


vår plan funkade inte så vi gjorde nått som ka helst inte hade velat o nu när ja tänker på de efteråt va de rätt dumt men vi kände att vi inte hade nått annat val. efter skolan så pratade vi me henne o sa att vi inte ville va kopmpisar me henne längre.


de måste kännas hårt när ens två bästa vänner plötsligt säger att de inte vill vara vän me en längre, hon visste ju knappt att vi kände så o de måste kommit som en chock. ja känner mig fortfarande lite skyldig men är ändå på sätt o vis gla att de hände. önskar bara vi kunde gjort de på något sätt som inte sårat henne. ja tror nästan inte de finns nått snällt sätt att avsluta vänskap på, de e nog ungefär samma som me förhållanden.


ida e ja lite vän me "henne" men inte bästis. ja har min bästis o hon har fått nya vänner, ja e nöjd över hur de har löst sig. men ja önskar ändå att vi va lite bättre vänner, inte bästisar men lite bättre... vi va nämligen rätt tajta ja o hon...

Av SoMessedUp - 9 september 2009 21:39

Klippt mig idag Cool


e rätt nöjd me resultatet o de e inte alltid ja blir. blev klippt av min kompis (som ja som tur e vän me igen, puh)stora-syrra. va ute o stod model åt min kompis när hon övade på att fotografera, önskade dock att ja kunde fixat fram en bättre model, hehe... sen såg vi på harry potter o halvblodsprinsen, första gången ja såg den men va inte så fokuserad :P efter de så klippte ja min kompis lite grann men inte så mkt, tunnade de mest typ.  sen åkte ja hem o då har ja inte gjort så mycke x)


imorron e de dax för skolfotografering o de e lite blandade känslor, redan bestämt va ja ska ha på mig ^^  men de kanske inte blir så många me på kortet för halva klassen va typ sjuk ida. vi va 11 o 10 stycken va sjuka, tror ja xD


ja vet inte om ja kommer ha så mkt tid till att skriva här... skola= LÄXOR =( ...BORING!! dels läxor o på en tiden ja inte har läxor har ja annat att göra, som t.ex slappa ^^


ja har kommit fram till att ja vill färga mitt hår lila :D:D <333   ja har lite olika perioder när ja vill göra olika saker xP  o så vill ja pierca mig i läppen oxå, inte i mitten utan vid sidan, vet ej va de kallas... hmmm....


de va nog allt för ida, HAJS-BAJS ^^   ((ja tror ja e i kiss o bajs åldern))

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards