SoMessedUp

Alla inlägg den 24 september 2009

Av SoMessedUp - 24 september 2009 18:10

sista biten på bussen idag hemåt va samtalsämnet: rökning. en tjej sa att hon säkert kommer att börja röka bara för grupptrycket. om jag förstod rätt så umgicks hon med såna som röker och trodde att hon därför kommer börja. jag tycker inte det är någon bra anledning, hatar grupptryck. hoppas verkligen hon står emot men hon lät inte så motvillig, vet inte om hon riktigt inser allvarlet i det hela.


har man väl börjat röka så är det väldigt svårt att sluta. det vet jag av egen erfarenhet... Nej, jag har aldrig rökt (bara testade en gång, fy fan) men däremot rökte min mamma. hon slutade flera gånger men började alltid igen. tillslut när hon hade slutat med det visste man att det inte skulle hålla i sig särskillt länge, hon skulle börja igen. och såklart började hon igen. jag har en storebror som har flyttat hemifrån och en grej som är lite rolig, eller snarare hemsk egentligen men samtidigt komisk. det är att han snusade och ville inte berätta det för vår mamma men han berättade för mig, jag fick lova att inte säga något till henne. Ungefär samtidigt berättade mamma för mig att hon hade börjat röka igen (efter ytterligare ett upphåll). hon skämdes för det och jag fick inte berätta det för min bror. tillslut berättade mamma det för honom och då passade han på att berätta om snusningen för henne, han undkom därför ganska smidigt med det. de fick då reda på att jag hade vetat om den andras hemlighet men ändå hade lyckats hålla det hemligt. komiskt men egentligen lite hemskt som sagt.

Men nu ska ni inte missförstå mig, jag ÄLSKAR min mamma och tycker inte att något hon gör är fel. är stolt vad hon än gör. Nu har hon faktiskt slutat rökat och hållt upp i några år tror jag *stolt* hehe.


Jag tänker iallafall inte börja röka (hoppas jag). jag kan faktiskt inte komma på något positivt med det. däremot finns det massa negativa saker med att röker: det är skadligt för kroppen, det är skadligt för dem i ens omgivning, det blir jobbigt om man är med barn eftersom man inte ska röka på, det kostar bara massa pengar och vem vill betala pengar för att skada sig själv och andra? Inte jag iallafall. Listan på negativa saker bara fortsätter men det finns inget positivt med det.


så rökning? NEJ TACK

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards