SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Nej nu jävlar ska här tränas =D

Av SoMessedUp - 19 december 2010 21:54

Jag ser hur perfekta kroppar vissa har, jag vill vara som dem

Jag ser hur nöjda de verkar vara, jag vill vara som dem

Jag ser hur snygga de är, jag vill vara som dem

 

Nej nu får jag faktiskt ta och skärpa mig! Att sitta och vara missnöjd och sura hjälper inte ett skit. Men vad hjälper då? Jo, att försöka göra något åt det såklart! Jag måste verkligen ta tag i mig själv och börja träna. Jag planerar inte att gå på gym fem gånger i veckan. Jag planerar små träning, till att börja med. Och gym är nog inget för mig. Nej jag tänker göra hemma övningar. Jag tänker framför allt satsa på mig rumpa, den måste tränas! Förlåt rumpa, du är jätteskön att sitta på men du ser för jävlig ut :P


Jag kan erkänna för mig själv att jag inte är överviktig, för det vet jag att jag inte är. Men jag har "slapp hud" om man kan säga så. Jag vill inte vara vältränad, vill bara inte att det ska hänga så, vill ha det fast :) Ni förstår säkert vad jag menar. Träna behöver jag verkligen! Enda träningen jag får är ibland på gympan i skolan. That's not good enough. Där avslöjar min dåliga kondition och styrka sig... Jag bli trött efter tjugo meters jogging, jag kör med de lättaste vikter jag får tag på, tio sit-ups och jag är död... Ni fattar problemet va? Nej något måste helt enkelt göras! Inte mycket, men några små övningar i veckan ska jag väl allt kunna lyckas med!


Det är bara för mig att sätta igång och googla fram lite övningar, speciellt rumpövningar, och göra någon gång i veckan (minst), det låter ju inte så svårt. Problemet är att jag är så jävla lat, och glömsk dessutom!


Detta är inte första gången jag får för mig en sån här sak. "Nu ska jag skaffa snygg stil", "Nu ska jag bygga upp självförtroendet", "Nu ska jag skaffa massa vänenr", Träning har också varit uppe flera gånger. När jag får en sån här vilja att göra något funkar det oftast någon/några gånger, sedan rinner det som vanligt ut i sanden. Nu får det vara slut med det (gissa hur många gånger jag sagt det)! Jag känner redan på mig att jag inte kommer hålla detta, det har inte hållt förut så varför skulle det nu? Det är inte bra att det blir såhär upprepade gånger, sviker ju mig själv och då slutar jag ju tro på mig (redan hänt). Jag ska i alla fall försöka med detta. Vill ha en fast fin mage/rumpa/armar/lår/"alla andra tänkbara kroppsdelar". Vi får se hur länge jag håller detta. Nej, så ska jag inte tänka. Jag ska tänka: Nu gör jag detta och fixar det! Önska mig lycka till ^^




Slank <3 Dock vill jag såklart inte bli för smal, det ser bara sjukt ut. Men det är nog ingen risk för jag äter =D Äter mer än en hel del faktiskt ^^ Trots att jag är liten ;)


Jag ska antagligen mäta mina mått (lår, mage, rumpa...) någon dag och lägga ut på bloggen. Så kan jag kolla sen om det blivit någon förändring ^^ Får kolla vikten också. Dock litar jag inte för mycket på den metoden eftersom man får muskler om man tränar och muskler väger, fast så mycket lär jag knappast träna ;)

Om jag lyckas detta så lär jag uppdatera bloggen en hel del om min "träning" ^^


Good Luck To Me ^^

 
 
Linn Carita

Linn Carita

19 december 2010 22:26

Verkar som om du kommit på ditt nyårslöfte för i år. Lycka till!!

http://linncarita.blogg.se

SoMessedUp

19 december 2010 22:28

Haha ja, kanske det =D Tack så mycket ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards