SoMessedUp

Alla inlägg den 8 december 2010

Av SoMessedUp - 8 december 2010 21:36

Idag lånade jag sagan om ringen i skolan :D


Jag funderade på att antingen låna eller köpa böckerna under sommarlovet men det blev inte så. Jag har inte läst dem tidigare men varit lite nyfiken så idag bestämde jag mig för att låna den. Det var ju smart nu när vi ändå har sååå lite läxor (Just kidding)... Jag vet inte riktigt när jag ska ha tid att läsa för det är ju inte direkt någon tunn bok och jag antar att den inte är så lättläst men jag vet ju inte. Om jag inte gillar den så lägger jag ner det, men gillar jag den så får jag väl ta att låna tvåan :)


Det är den nyskrivna versionen jag lånade och då heter den tydligen Ringens brödraskap om jag fattade rätt... Men har iallafall hört att den versionen ska vara bätter så kör på den :) Jag har arbetat med J.R.R Tolkien och beundrar honom en del så nu har jag ganska höga förväntningar ^^ Försöker dock tagga ner dem lite ;)


Jag började läsa i boken förut. Jag läste i ungefär en timme, så nu är jag klar med själva inledningen till boken xD Då var det dags för själva handlingen ;)

Av SoMessedUp - 8 december 2010 21:22

Visste ni att det finns en sport som heter Bowls eller något? Det visste iallafall inte jag. Fick reda på om den igår.


Tydligen har en kompis spelat det i några år nu :S Träffade henne och hennes pappa på Donken (McDonals) igår. Båda de spelade sporten tydligen. Hennes pappa berättade en hel del om den. För att vara ärlig så var jag egentligen inte så jätteintresserad. Kul att veta att den fanns men sen kände jag att jag inte behövde veta så mycket mer, dock verkade han gärna vilja berätta.


Han pratade något på att både bowling och Boule härstammade från den tror jag. Om ni är intresserade av att läsa om sporten så står det lite på denna sida tror jag ^^

LÄNKEN


Lawn Bowling - Tim Mason1.jpg


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards