SoMessedUp

Alla inlägg den 2 december 2010

Av SoMessedUp - 2 december 2010 21:41

När jag gick i högstadiet (för ett halv år sedan ;)) så var svenska mitt favorit ämne. Älskade ämnet, älskade lärare, älskade lektionerna. Nu i gymnasiet är det inte ens hälften så kul! Läraren har verkligen totalförstört ämnet. Man måste vara extremt dålig för att försöra något så kul, min nuvarande lärare lyckas.


Idag så loggade jag in på min gamla skolmejl ifrån högstadiet. Jag ville se om den fortfarande fungerade och det gjorde den =) Då bestämde jag mig för att mejla min gamla svenska lärare, min favvo lärare. Jag skrev som det var att min nuvarande lärare hade förstört ämnet och frågade hur det var på skolan. Strax efteråt fick jag svar, hon verkade väldigt glad över att jag mejlat :) "alltid kul att höra ifrån gamla elever" sa hon ^^ Hon föreslog också att komma jag skulle komma upp till skolan och hälsa på vilket jag gärna vill :) Har funderat på det flera gånger. Hon tyckte också att det var väldigt synd med läraren och att jag inte skulle ge upp skrivandet :)


Jag inser verkligen nu efteråt hur jävla mycket jag saknar den skolan. Blev ju nästan lite rörd av detta mejl. Jag saknar skolan, undervisningen, lärarna, folket, klassen... allt! Det var säkert tre gånger så bra där som jag har det nu. Min nuvarande klass säger "Fan vad jag älskar denna klassen. Denna klassen är bäst", jag har inte riktigt samma tankar. Jag hade gärna hoppat tillbaka till förra tiden nu. Nu inser jag hur mycket jag borde uppskattat den. Här är man lärare och elever. På den skolan var man fan ett arbetslag. Ta mig tillbaka...


  


Det är synd att man måste mista något för att inse hur mycket man gillade det

Av SoMessedUp - 2 december 2010 20:33

Jag tror det är dags för mig att skriva om något som hände i måndags :) Jag har glömt att skriva om det tidigare men nu kommer det ^^


För ett tag sedan gjorde jag ett samhällsprov. Det var inget jätte stort prov men ändå. Jag pluggade iallafall som fan till detta provet och i måndags fick jag tillbaka resultatet. Jag hade bestämt mig för att om jag fick mvg på provet så skulle jag få köpa lite fika till mig, en kladdmuffins som finns i caféterian :)


Innan vi fick tillbaka provet fick jag dock reda på att det inte fanns någon mvg gräns, endast en G och Vg gräns... När jag fick tillbaka provet stod det... 25/25! Full pott alltså! Fan vad glad jag blev =D Ett litet plus i kanten var att jag fick bättre än min smarta kompis =) (umgås ju med den smartaste i klassen typ) Hon fick 24,5. Alltså fick jag lite mer ^^ SKIT GLAD =D


Det fick fanimej bli fika ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards