SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Tummen upp för bra svenska lärare =D

Av SoMessedUp - 2 december 2010 21:41

När jag gick i högstadiet (för ett halv år sedan ;)) så var svenska mitt favorit ämne. Älskade ämnet, älskade lärare, älskade lektionerna. Nu i gymnasiet är det inte ens hälften så kul! Läraren har verkligen totalförstört ämnet. Man måste vara extremt dålig för att försöra något så kul, min nuvarande lärare lyckas.


Idag så loggade jag in på min gamla skolmejl ifrån högstadiet. Jag ville se om den fortfarande fungerade och det gjorde den =) Då bestämde jag mig för att mejla min gamla svenska lärare, min favvo lärare. Jag skrev som det var att min nuvarande lärare hade förstört ämnet och frågade hur det var på skolan. Strax efteråt fick jag svar, hon verkade väldigt glad över att jag mejlat :) "alltid kul att höra ifrån gamla elever" sa hon ^^ Hon föreslog också att komma jag skulle komma upp till skolan och hälsa på vilket jag gärna vill :) Har funderat på det flera gånger. Hon tyckte också att det var väldigt synd med läraren och att jag inte skulle ge upp skrivandet :)


Jag inser verkligen nu efteråt hur jävla mycket jag saknar den skolan. Blev ju nästan lite rörd av detta mejl. Jag saknar skolan, undervisningen, lärarna, folket, klassen... allt! Det var säkert tre gånger så bra där som jag har det nu. Min nuvarande klass säger "Fan vad jag älskar denna klassen. Denna klassen är bäst", jag har inte riktigt samma tankar. Jag hade gärna hoppat tillbaka till förra tiden nu. Nu inser jag hur mycket jag borde uppskattat den. Här är man lärare och elever. På den skolan var man fan ett arbetslag. Ta mig tillbaka...


  


Det är synd att man måste mista något för att inse hur mycket man gillade det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards