SoMessedUp

Alla inlägg den 28 december 2010

Av SoMessedUp - 28 december 2010 22:20

Hejhej! Här kommer ett inlägg om en födelsedagspresent jag fick, nämligen en bibel. Men jag är ju inte troende? Det är ingen vanlig bibel... det är en Skönhetsbibel :D Det var kärlkek ifrån första stund ;)


Jag är på sida 190 utav 233, och har ägt boken i tre dagar. Den älskas för fullt ^^


Den innehåller massa skitbra tips och jag rekommenderar den starkt :)


Eftersom jag tycker att boken är så bra så tänker jag dela med mig den till er =) Jag tänker citera text ifrån boken och göra detta under kategorin "Style", eftersom det är vad det handlar om ;)


Såhär ser boken ut.

Den heter ju då Skönhetsbibeln och är skriven av Karina Ericsson Wärn


Här kommer mitt första utdrag av text:

"Ansiktsrengöring, i 5 olika steg


1. Se till att få bort allt hår ifrån ansiktet även om det är kort. Använd ett hårband, klämmor eller en duschmössa. Tvätta också händerna innan du börjar med rengöringen.

2. Om du använder en särskild ögonmakeup-remover ska du börja med den. Klappa in den med en bomullsrondell och liksom lyft bort ögonsminket. Undvik att gnugga och var lätt på handen. Området kring ögat är känsligt.

3. Applicera din rengöringsprodukt på ansiktet och glöm inte halsen och hårfästet. Massera ansiktet lätt med fingertopparna samtidigt som du stryker ut rengöringsprodukten. Då får du fart på blodomloppet och hudens naturliga förnyelseprocesser.

4. Låt rengöringsprodukten få några minuter på sig att verka. Då lossnar både smink och döda hudceller lättare, vilket är viktigt för att inte den kräm eller olja du sedan applicerar bara ska lägga sig på ytan och inte tränga in ordentligt.

5. Ta gärna bort rengöringsprodukten med en tvättlapp i frotté. Skölj den i ljummet vatten och krama ur- ta inte hett vatten eftersom det kan irritera huden. Lägg tvättlappen över ansiktet och klappa och massera försiktigt bort krämen, mjölken eller vad du nu använder. Skölj tvättlappen och upprepa proceduren ett par gånger tills du känner att den inte längre innehåller någon kräm eller mjölk. På detta sättet ger du också ansiktet en lätt peeling."

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards