SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Göra god gärning= Bra ^^

Av SoMessedUp - 15 december 2010 22:06

Idag gjorde jag, och deltaco, en liten god gärning ^^ Det var väl ingen stor sak egentligen men de små sakerna räknas också. Dessutom kan något som tycks vara litet för en själv uppfattas som något stort för någon annan ^^


Vi satt iallafall på bussen hem tillsammans. Vi hade sätena bredvid varandra. Bussen var som vanligt ganska full, men inte så full som den brukar. Det fanns några enstaka platser kvar här och var, men inte bredvid varandra. Då kom det på en mamma med ett litet barn på kanske fyra-fem år. Jag sa till Deltaco att vi får nog lämna över våra platser till dem, typ. Vi hade tur för en person där framme hade tänkt samma sak och lämnade över sin och flyttade någon annanstans.


Strax efter kom det på ytterliggare en mamma med ett barn. Denna mamman fortsatte bakåt mot oss. När hon gick förbi började jag resa mig och sa att de kunde få vara platser. Hon blev väldigt glad och tackade så mycket. Jag och Deltaco flyttade på oss och satte oss i trappan. Det var väl helt okej det också :)


Det kändes bra att ha lämnat över platserna. Mamman verkade ganska tacksam också =) För mig är det nästan självklart att man gör så, det är så jag är uppfostrad och så jag tänker ;) Det vore ju väldigt dumt att låta mamman och barnet få sitta på olika platser, även om det bara vore på andra sidan gången. Om jag hade varit barnet hade ju inte jag viljat sitta bredvid en främmande människa. Eller så hade mamman fått ha barnet i knät, men egentligen var han nog lite för stor för det och det hade varit jobbigt för dem. Stå hade ju varit jättedumt om de fick göra, i detta fallet hade väl i alla fall ungen fått en plats. Men om bussen hade varit helt full så vore det ju helt sjukt om ungen hade fått stått medan massa äldre personer tar upp sittplatser. Jag vet att det finns många fler som tänker som jag, att de som kom på behöver platserna bättre och man lämnar över sin plats, men det finns säkert en del som inte tänker så också. Eller så tänker man "Ähh, någon annan lämnar väl över sin", så tycker jag är fel att tänka. Nu gjorde vi i alla fall detta och det kändes bra :)





Så folk: Gör goda gärningar, ge bort er sittplats, hjälp gamlingar över vägen, hjälp någon om de tappar massa saker m.m Bra gärningar= Får en att känna sig bra. Och framför allt: Det kan få andra att känna sig bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards